een LZH maken voor een VTX

  • Ivo Gilisen
    Message 1 of 11 , Aug 4, 2012

      Regelmatig schrijf ik een VTX'je. Om dat VTX'je door PRO-GEN te laten
      installeren vanuit de map \SUPP moet het samen met een gelijknamige INI
      ingepakt worden in een LZH-bestand.
      Vroeger, op mijn XP/PG3.0b-systeem, heb ik nooit problemen gehad met dat
      LZH-bestand en de install ervan.

      Op mijn huidig Win7/PG3.20-systeem wordt de LZH die ik aanmaak met
      PG30\LHA\LHA32.EXE als fout herkend (ERROR - E:\PG30\SUPP\SEL-GBOV.LZH is
      not an LHA archive).
      Gevolg, er wordt niet geïnstalleerd.

      Is er nog een PG-gebruiker/VTX-bouwer met een gelijkaardige ervaring?
      Kent iemand de oplossing voor dit euvel?

      Met vriendelijke groet,
      Ivo

      ivo.gilisen@...
      http://users.telenet.be/ivo.gilisen
      http://www.pro-gen.be
      http://daris.woelmuis.nl
      ===========================
    • Dinant Scholte in 't Hoff
      Message 2 of 11 , Aug 4, 2012
        Hallo Ivo,

        Als ik mag raden heeft dit te maken met het type compressie die wordt gebruikt voor het inpakken. Je kunt dit met een parameter opgeven/dwingen tijdens het aanmaken van de LZH.
        Het PGIT programma ondersteunt niet alle compressie typen die de LHA32 kan gebruiken.

        Met vriendelijke groet,
        Dinant Scholte in 't Hoff

        Op 4 aug. 2012 om 17:20 heeft "Ivo Gilisen" <ivo.gilisen@...> het volgende geschreven:

      • Ivo Gilisen
        Message 3 of 11 , Aug 7, 2012
          Beste Dinant,

          Zoals ik al eerder schreef is het dus onmogelijk om met het programma LHA32.EXE dat samen met PG3.20 geleverd wordt een LZH te maken die vanuit de map SUPP geïnstalleerd kan worden. Het zit hem zoals jij al vermoedde in de gehanteerde compressiemethode; “6” versus “5”.

          Waar en hoe ik die parameter voor "compressie 5" moet opgeven voor LHA32.EXE heb ik nergens gevonden in de help die bij dit programma hoort. Geef mij eventueel eens een werkend voorbeeld.

          Ik heb een (tijdelijke) oplossing gevonden om op een Win7-64-bit een LZH te maken die door PG3.20/PGIT wordt aanvaard.
          Het betaalprogramma PowerArchiver kan een LZH maken met de optie “methode : FROZEN5” en zo’n LZH wordt wel door PG3.20 vanuit de map SUPP zonder problemen geïnstalleerd.
          Het is maar een tijdelijke oplossing want PowerArchiver kan slechts gedurende 30 dagen gratis gebruikt worden. Ik ben voorlopig af van het heen en weer geloop tussen 2 computers om een correct LZH’tje op de wereld te krijgen.

        • josverlaak
          Message 4 of 11 , Aug 7, 2012
            Dag IOvo,

            Is deze link een oplossing?
            http://www.mget.nl/tugzip-gratis-zip-programma.html

            Groeten

            Jos Verlaak

            --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Ivo Gilisen" <ivo.gilisen@...> wrote:

> [...]
            > Het is maar een tijdelijke oplossing want PowerArchiver kan slechts gedurende 30 dagen gratis gebruikt worden. Ik ben voorlopig af van het heen en weer geloop tussen 2 computers om een correct LZH’tje op de wereld te krijgen.

          • Ivo Gilisen
            Message 5 of 11 , Aug 8, 2012
              Beste Jos,

              Bedankt voor het meedenken maar TUGzip levert geen juiste LZH voor PG3.20. De Header van de LZH is van het verkeerde type.
              ERROR - A header in archive E:\PG30GEME\SUPP\SEL-GBOV.LZH is unrecognised/unsupported

            • Wim Nelis
              Message 6 of 11 , Aug 8, 2012
                Goedendag,

                > Is deze link een oplossing?
                > http://www.mget.nl/tugzip-gratis-zip-programma.html

                Zoals Ivo al reeds schreef, is tugzip helaas geen oplossing. De technische reden
                is dat dat de LZH decompressor in het installatieprogramma PgIT uitsluitend
                verpakking (headers) van type 1 herkent. Tugzip maakt een verpakking van type 0
                aan. Overigens gebruikt tugzip compressiemethode lh5, die wel door PgIT herkend
                wordt. Maar daar heb je niets aan daar de verpakking niet herkend wordt.

                Met vriendelijke groet,
                Wim Nelis.

> [...]
                > geloop tussen 2 computers om een correct LZHâEUR^(TM)tje op de wereld te krijgen.

              • Joanne Meulenbelt
                Message 7 of 11 , Aug 8, 2012
                  Goedendag,

                  Hiervoor gebruik ik nog ouderwets "handwerk", misschien wel veel werk, maar je weet zeker dat het goed gaat.

                  Het programma LHA.EXE staat zelf in map ...\PG30\LHA (Ik weet niet hoe dit bij de 20-versie gaat, maar 19 en kleiner wel)
                  Je kunt de opdracht geven via PRO-GEN zelf.
                  Ik maak daarvoor in de map TEXT een extra map INPAKKEN aan en zet daar alle bestanden neer inclusief het INI-bestand.

                  In PRO-GEN staat in het Hoofdmenu:
                  - DOS-programma starten
                  - Je komt in de "root" van je schijf terecht
                  - met "cd (naam map)" <Enter> kun je iedere keer dieper in de structuur komen (met cd.. <Enter> naar hogere map)
                  - DIR/W of DIR/P kun je de dir controleren
                  - Met "Exit" kun je dit verlaten

                  Met deze opdracht kun je bijvoorbeeld ALLE opdrachten zien (afhankelijk waar PRO-GEN is ge�nstalleerd)
                  ...\PG30\LHA\LHA /h
                  die h staat voor help

                  En een voorbeeld van DE INPAK-opdracht:

                  D:\VERSIE18\PG30\TEXT\INPAKKEN>d:\versie19\pg30\lha\lha a fot2p17b.lzh *.* <Enter>

                  Let dan goed op dat je geen typ-fouten maakt, want dan krijg je niks OF geen reactie.
                  Als je het goed doet flits er een rijtje bestandsnamen voorbij.

                  Met dit commando kun je de inhoud bekijken:
                  D:\VERSIE18\PG30\TEXT\INPAKKEN>d:\versie18\pg30\lha\lha l fot2p17b.lzh <Enter> OF
                  D:\VERSIE18\PG30\TEXT\INPAKKEN>d:\versie18\pg30\lha\lha l fot2p17b <Enter>

                  De toevoeging .LZH hoeft niet te worden gebruikt.

                  Die fot2p17b is uiteraard de naam van de LZH die je wilt gebruiken.
                  Namen worden door LHA automatisch omgezet in hoofdletters (en 8 letter structuur).

                  M.vr.gr.
                  Joanne Meulenbelt

> [...]

                  > geloop tussen 2 computers om een correct LZH�EUR^(TM)tje op de wereld te krijgen.

                • Ivo Gilisen
                  Message 8 of 11 , Aug 9, 2012
                    Beste Joanne,

                    Het probleem zit in de combinatie Win7-64 en het LHA-programma. De
                    "oude"/originele LHA.exe is een 16-bit programma en werkt daarom niet op
                    Win7-64. Het "nieuwe" programma LHA32.exe werkt wel op Win7-64 maar maakt
                    voor PG3.20 een verkeerde LZH aan. PG3.20 heeft een LZH nodig met de
                    kenmerken: headers type 1 + compressiemethode lh5.
                    LHA32.exe kan LZH's maken met verschillende kenmerken: [ 2 + lh6], [0 +
                    lh1], [0 +lh1] en [2 + lh5], maar spijtig genoeg geen [1 + lh5].
                    Zoals ik al eerder schreef heb ik tot op heden slechts 1 (betaal)programma
                    gevonden dat een LZH kan maken op Win7-64 die door PG3.20 aanvaard wordt,
                    nl. PowerArchiver. De vele andere (free en betaal) archiveerprogramma's die
                    ik getest heb maken allemaal een LZH aan die door PG3.20/PGIT niet aanvaard
[...]

                    PRO-GEN is geïnstalleerd) ...\PG30\LHA\LHA /h die h staat voor help

                  • Dinant Scholte in 't Hoff
                    Message 9 of 11 , Aug 9, 2012
                      Beste Ivo,

                      Heb je IZArc ook geprobeerd/getest?
                      Mogelijk dat deze de genoemde zaken ondersteunt.

                      Met vriendelijke groet,
                      Dinant Scholte in 't Hoff

                      Op 9 aug. 2012 om 10:44 heeft "Ivo Gilisen" <ivo.gilisen@...> het volgende geschreven:

                    • Ivo Gilisen
                      Message 10 of 11 , Aug 9, 2012

                        Ja, Compressie 5 is goed maar header wordt niet herkend.

                      • Ivo Gilisen
                        Message 11 of 11 , Aug 10, 2012

                          Ik heb nog een (betaal)programma gevonden dat een LZH kan aanmaken die door PG3.20/PGIT herkend wordt, nl. AlZip, op voorwaarde dat je kiest voor LZH + No compression.
                          Indien je echter kiest voor Normal (=met compression) dan levert dit geen herkenbare LZH voor Pg3.20/PGIT.