CD-Rom maken

  • Hans Schippers
    Message 1 of 3 , May 6 1:32 AM
      Dag allen,
      Ik ben van plan om van mijn "gehele" PRO-GEN programma, dus met natuurlijk de genealogische gegevens, maar ook met de zelfgemaakte uitvoerroutines, kleurinstellingen en alle andere toevoegingen, een CD-Rom te maken.
      Vanaf deze CD-Rom wil ik dan dezelfde mogelijkheden kunnen gebruiken als die ik heb in mijn originele versie.
      Uiteraard zonder het kunnen aanbrengen van wijzigingen! Dus wel zoeken, selecteren, uitvoer, printen ed.
      In PRO-GEN-eralia juni 2000 staat beschreven hoe een demo CD-ROM gemaakt kan worden.
      Kan ik dit "gewoon" volgen?
      Ik twijfel nl omdat PRO-GEN telkens het bestand pro-gen.cfg en de data-files ....ixi, ...x11 en ...x21 wegschrijft..

      Met vriendelijke groet,
      Hans Schippers

    • Enno van der Graaf
      Message 2 of 3 , May 6 2:29 AM
        Hans,

        zie voor nadere info de door PRO-GEN beschikbaargestelde file in de
        directory ..\nl\progen.doc
        dan paragraaf 3.3 opstart opties
        en vervolgens de syntax /temp

        succes,

        met vriendelijke groeten,
        Enno van der Graaf

        Message 3 of 3 , May 6 12:17 PM
          Hans Schippers wrote:

> [...]
          > Ik twijfel nl omdat PRO-GEN telkens het bestand pro-gen.cfg en de
          > data-files ....ixi, ...x11 en ...x21 wegschrijft..

          Hallo Hans,

          Zodra PRO-GEN met een 'alleen-lezen' bestand werkt dan worden de
          betreffende index-bestanden opgeslagen in een directory voor
          tijdelijke bestanden op de harddisk. Deze directory wordt gevonden
          via de TEMP environment variabele (wijst standaard naar WINDOWS\TEMP),
          maar kan eventueel ook via de /TEMP= optie gestuurd worden.
          N.B. deze optie is dus normaal niet nodig.

          Als de programma-directory ook 'alleen-lezen' is, zoals in het geval
          je volledig vanaf CD draait, dan zal het CFG bestand niet geschreven
          worden. D.w.z. dat de laatst gebruikte instellingen niet bewaard
          blijven.

          Met de demo-versie op CD en een alleen-lezen bestand kan je echter
          niet printen. Enkel uitvoer naar het scherm is dan mogelijk.
          Wil je vanuit zo'n alleen-lezen versie kunnen printen dan moet je
          een read-only-licentie aanschaffen ( kost 25 gulden en gebruikt je
          bestaande gebruikersnummer ). In de read-only-licentie-code kan er
          aangegeven worden of er geprint mag worden.