Re: [pro-gen] 50 regels in het lijst en invoerscherm

    Message 1 of 14 , Jul 7, 2012
      Dag Pascal,

      Klopt... het kantelpunt ligt bij puntgrootte 20 (wel opties) / 21 (geen opties). Althans, op mijn systeem.

      Dit is nieuw voor mij. Lijkt me nogal arbitrair, maar wellicht is er een goede technische reden voor. Ik geef dit door aan de makers.
      Het heeft natuurlijk geen zin als het scherm beeldvullend is. Ik weet niet of er dan gescrold kan worden. Dat lijkt me nieuw voor PRO-GEN.
      Vr.gr.
      Don Arnoldus, helpdesk PGGG
      Message 2 of 14 , Jul 7, 2012
        Waarschijnlijk, maar punt is dat je nu een kleiner lettertype moet
        gebruiken als vroeger (op de netbook althans) om dezelfde 'look and
        feel' te hebben.

        Pascal Janssens

      • cordekievith
        Message 3 of 14 , Jul 7, 2012
          Hallo Don,

          Na de update had ik mijn lettergrootte op 20 gezet en toen had ik het probleem. Intussen de grootte op 19, en nu werkt het naar wens (ook de opstart-optie /50. Bij ALT-F1 wordt er een koppeling met een ander programma gevraagd, maar dat gebruik ik niet.

          Dank voor je hulp.

          MVG, Cor

          Message 4 of 14 , Jul 7, 2012
            Op 7-7-2012 12:31, Peter van der Lee schreef:

> [...]
            > PG-PRINT.EXE
            > PGRUN.EXE
            > PG-SCRN.REG
            > PG-START.BAT
            > PG-UTILS.EXE
            > PG-VTX.EXE
            > PICEM.DOC
            > PICEM.EXE
            > PRO-GEN.EXE
            > PRO-GEN.PIF
            > PRO-GEN.USR
            > RTM.EXE
            > SHORTCUT.EXE
            > START.EXE
            >
            > Is het inderdaad zo dat ik die allemaal mag weggooien?

            Hallo Peter,

            Die bestanden kunnen inderdaad weg, want die worden in versie 3.20 niet
            meer gebruikt.

            Message 5 of 14 , Jul 7, 2012
              Op 7-7-2012 21:19, Johan Mulderij schreef:

              > Hallo Peter,
              >
              > Die bestanden kunnen inderdaad weg, want die worden in versie 3.20 niet
              > meer gebruikt.

              Hallo Peter,

              Nog even ter aanvulling:
              Die PRO-GEN.USR bevat je licentiegegevens. Die mag blijven staan, of je
              moet de licentiecodes opnieuw invoeren.

            • ivo.gilisen@telenet.be
              Message 6 of 14 , Jul 8, 2012

                Indien je optie /50 gebruikt moet je de 'Venstergrootte aanpassen' zodat het VOLLEDIGE PG-scherm op je monitor past. Zelf gebruik ik op mijn laptop lettertypegrootte 16.
                Indien je bij optie /50 een lettergrootte zou kiezen (bvb. 20) waardoor het PG-scherm groter zou worden dan het monitorscherm dan schakelt PG automatisch over naar optie /25. Vandaar uw vaststelling 'De optie /50 in de eigenschappen heeft geen invloed (meer)'.

                Groetjes,
                Ivo

                ----- Oorspronkelijk e-mail -----

                Message 7 of 14 , Jul 8, 2012
                  Goedendag,

> [...]
                  > geupdate map met versie 20 zie ik een hele lijst bestanden die niet meer

                  Een extra geïnstalleerd programma.

                  > DOSBOX.CFG
                  > EDITV41.EXE
                  > EDITV41.OPT
                  > EDITVNL.HLP

                  De bovenstaande 3 bestanden horen bij het programma editv, dat blijkbaar ooit
                  geïnstalleerd is.

                  > EXCLDIR.EXE
> [...]
                  RTM.EXE is samen met BepG geinstalleerd.

                  > SHORTCUT.EXE
                  > START.EXE
                  >
                  > Is het inderdaad zo dat ik die allemaal mag weggooien?

                  Ik vraag me af of de extra geïnstalleerde programma's nog zullen werken na de
                  installatie van versie 3.20.

                  BepG zal niet werken, dat is een 16-bit programma. Er is een versie gemaakt voor
                  gebruik met de nieuwe 32-bit versie van PRO-GEN, die binnenkort op de webstek van
                  de PRO-GEN gebruikersgroep zal worden gepubliceerd.

                  Ik weet niet of editv nog zal werken. Overigens als je de bovengenoemde bestanden
                  verwijdert, zullen ze zeker niet meer werken.

                  Met vriendelijke groet,
                  Wim Nelis.

                • Fred Reenders
                  Message 8 of 14 , Jul 8, 2012
                    Even ben ik de draad kwijt vwb PARVAPAR.
                    Is een update noodzakelijk om deze uitbreiding ook na update 20 te laten
                    werken?

                    Dank en vriendelijke groet,

                    Fred Reenders
                    www.reenders.com
                  • Dinant Scholte in 't Hoff
                    Message 9 of 14 , Jul 8, 2012
                      Beste Fred (en andere lezers),

                      In principe is er geen update nodig van PARVAPAR.
                      Er zit echter nog een foutje in PRO-GEN 3.20 waardoor PARVAPAR niet goed
                      werkt.
                      Ondertussen weten we waar en waarom het fout gaat.
                      We zullen deze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

                      Met vriendelijke groet,
                      Dinant Scholte in 't Hoff