knippen, kopiëren en plakken in versie 3.20

  • a_de_haan
    Message 1 of 7 , Jul 7, 2012
      Met ingang van versie 3.20 is het mogelijk om "te kopieren en plakken met Ctrl-C / Ctrl-V, zoals gebruikelijk in Windows".

      Dat lijkt me een fantastische verbetering, alleen krijg ik het nog niet voor elkaar.

      Kan iemand me op weg helpen?

      Vriendelijke groet,
      Arend de Haan
    • Cor Wildenberg
      Message 2 of 7 , Jul 7, 2012
        Goede morgen,

        Ik heb gisteren ook gedownloaded en meteen geprobeerd om te knippen en
        plakken, maar kreeg het ook niet klaar, maar ik ben geduldig; de vragen
        komen dan sowieso.

        Ik wacht rustig even af, het zal wel weer heel simpel zijn.

        Groeten

        Cor wildenberg

        Message 3 of 7 , Jul 7, 2012
          Hahaha.
          Jullie moeten leren lezen wat er staat en niet aan wishful thinking doen.

          Je kan vanuit elk windows-programma knippen en in Pro-Gen plakken met
          CTRL-C/CTRL-V.
          Binnen Pro-Gen gebruik je nog steeds de Pro-Gen methode.
          Wil je van Pro-Gen naar een windows-programma knippen en plakken,
          selecteer je volgens
          de pro-gen manier (SCHIFT-F1, INS) en je kan dan plakken in je
          windows-programma met CTRL-V.
          Dit werkt enkel vanuit een info-veld natuurlijk.

          Pascal Janssens

        • Ivo Gilisen
          Message 4 of 7 , Jul 7, 2012

            Om te kopiëren en plakken:
            1) ga gewoon in een veld of in een info staan ..... je moet niets op
            voorhand selecteren ..... doe Control-c .... en de hele inhoud van het veld
            of info wordt gekopieerd.
            2) ga ergens in een ander veld of info staan ..... doe Control-v ..... en er
            wordt geplakt.

            Met vriendelijke groet,
            Ivo

            ivo.gilisen@...
            http://users.telenet.be/ivo.gilisen
            http://www.pro-gen.be
            http://daris.woelmuis.nl

            Message 5 of 7 , Jul 7, 2012
              Dag Pascal,

              > Dit werkt enkel vanuit een info-veld natuurlijk.

              Werkt bij alle velden, zelfs bij een datumveld (al is de invoer daar in lengte beperkt).

              > Hahaha.
              > Jullie moeten leren lezen wat er staat en niet aan wishful thinking doen.

              Met dit soort reacties moet je natuurlijk uitkijken, vooral als je eigen info niet correct is...

              Vr.gr.
              Don Arnoldus, helpdesk PGGG

              --
              Pascal Janssens

            • Pascal Janssens
              Message 6 of 7 , Jul 7, 2012
                Ik heb het inderdaad gemerkt, maar veel uitleg wordt er ook niet gegeven
                en men ziet niet dat er iets geselecteerd is om te kopiëren.
                Vandaar waarschijnlijk dat er zoveel mensen denken dat het niet werkt.

              • Arend de Haan
                Message 7 of 7 , Jul 7, 2012
                  Bedankt allen die reageerden.

                  Door de tips te volgen en e.e.a. te proberen, lukt knippen en plakken
                  inmiddels prima.
                  Dat gaat heel wat overtikwerk schelen :-)

                  De functietoetsen gebruikte ik al intensief, maar deze kopieer-mogelijkheid
                  is nog beter.
                  De makers een compliment: Pro-Gen is met versie 3,20 opnieuw verbeterd!

                  Vriendelijke groet,

                  Arend