Pro-Gen 3.20

  • Ed van de Walle
    Message 1 of 6 , Jul 6, 2012
      Hoi iedereen,

      Ik moet het toch even kwijt:
      Heb gisteren de update 3.20 binnengehaald in mijn Windows 7 x64. Hier zit
      weer een gelukkig mens; wat een geweldige verbetering t.o.v. de
      Dosbox-ellende. Alles werkt sneller, wat zeg ik, vele malen sneller en zelfs
      het back-up'en is een klein feestje, zo snel. Grafisch weer net zo perfect
      en helder als vroeger (ik heb een 23'' scherm en gebruik nu de instelling
      22, makkelijk om met meerdere open schermen te werken). De makers zijn op de
      goede weg lijkt me, doorgaan zo!
      Toch nog even dit voor Johan: ik meldde het je eerder: soms verliest m'n pc
      op een of andere manier het contact met het programma; het icoon van het
      geopend programma blijft dan in de werkbalk onderaan het scherm staan, maar
      als je er op klikt gebeurt er niets.. Raar, maar waar. Opnieuw opstarten,
      opnieuw sorteren etc. , maar dat gaat nu meer tig x sneller als onder Dobox.
      Chapeau!

      Vriendelijke groet,
      Ed van de Walle

    • Evelien van Ruitenbeek
      Message 2 of 6 , Jul 6, 2012
        Hoi Ed en andere Pro-Genners!

        Helemaal mee eens!
        We kunnen weer jaren verderJ
        Maar ook ik heb het al een paar keer gehad dat Pro-Gen niets meer deed,
        terwijl het icoon op de werkbalk stond.

        Het is niet meer zo'n ramp, want het opnieuw starten en sorteren gaat
        supersnel.
        Onderstaand probleempje ondervond een kennis en ikzelf in mindere mate:

        Als ik verander van record of doorklik dan gaat alles even knipperen en
        beven.

        Mogelijk heeft degene die mij dit meldde het al doorgegeven aan Johan.

        Maar ik weet dat deze versie een aantal malen is getest, dus heel veel zaken
        zijn al opgelost.
        De laatste dagen heb ik ontzettend intens met Pro-Gen gewerkt: veel
        ingevoerd, veel selecties gedaan, gesorteerd, natuurlijk gekopieerd en
        geplakt.. etc. etc.

        Geen problemen ondervonden dan alleen het bovenstaande en dat zal ook wel
        opgelost worden.

        Met andere woorden: het is een verademing om weer net als een paar jaar
        geleden te werken met Pro-Gen!
        De snelheid is goed merkbaar en blijft stabiel. Het werken met Pro-Gen is
        weer een feest geworden en voor mij hoeft een totale Windowsversie niet echt
        meer.

        Gefeliciteerd Johan en Dinant!!!!

        Groetjes,

        Evelien

        Message 3 of 6 , Jul 7, 2012
          Evelien
          Bij mij is dat over zodra ik de schermgrootte iets verklein zodat deze geheel binnen het scherm valt
          Groet
          Anton Jansen

          Message 4 of 6 , Jul 7, 2012
            Hallo Anton,

            Klopt, ik heb altijd gewerkt met een "klein" scherm, zodat ik te gelijktijd
            gegevens kan invoeren van b.v. Genlias.
            Ik had het scherm ook iets te groot staan.
            Moet ik nog doorgeven aan degene die mij dat meldde..

            Message 5 of 6 , Jul 7, 2012
              Hallo groepsgenoten.
              Als linux gebruiker ben ik ook zeer blij met deze nieuwe versie. Het programma kan nu met wine gebruikt worden. DOSBox is niet meer nodig. Dus de traagheid hiervan is weg. Mijn complimenten aan de makers, ik ben weer een tevreden gebruiker. Ga zo door.

              groeten Jos Reintjens
            • bmwjoske
              Message 6 of 6 , Jul 7, 2012
                Hallo
                Ik ben iets te vroeg geweest met mijn vreugde, want pro-gen werkt nog niet helemaal met wine. Ik ben er net achter gekomen dat ik geen uitvoer van personen en relaties kan maken. Jammer maar het is al weer beter als eerst.
                groeten Jos Reintjens