Parenteel niet meer mogelijk

  • Fred Reenders
    Message 1 of 2 , Jun 29 12:12 PM
      Hallo allemaal,

      Ik draai al een paar jaar ProGen onder Windows 7 Ultimate, 64 bit, op de
      virtuele machine Windows XP.

      Tot vandaag geen enkel probleem gehad. Alles liep als een zonnetje.

      Nog steeds kan ik prima in ProGen werken, maar . vanaf vandaag is er een
      probleem als ik een parenteel wil maken.

      Alles werkt normaal totdat de verwerking begint en de blokjes van links naar
      rechts aangeven hoever de verwerking is gevorderd.

      Onmiddellijk staakt ProGen en ik krijg een popup met de melding:

      16 bit MS-DOS Subsystem

      PRO-GEN Genealogie a la Carte

      The NTVDM CPU has encountered an illegal instruction.

      CS:0012 IP:0053 OP:dd f3 ee 00 f0 Choose 'Close' to terminate the
      application.

      Close Ignore

      Als ik op Close klik, is ProGen direct weg.

      Een aantal malen op Ignore klikken geeft hetzelfde resultaat.

      Het is dus niet meer mogelijk een parenteel te maken.

      Iemand een suggestie?

      Dank en vriendelijke groet,

      Fred Reenders

      www.reenders.com

    • Fred Reenders
      Message 2 of 2 , Jun 29 12:37 PM
        Een verduidelijking.

        Uit verder onderzoek blijkt dat het mis gaat als ik met een bepaald
        personage begin.

        Als ik iemand anders neem om te beginnen, geen enkel probleem. Zelfs niet
        als het personage dat het oorsponkelijke probleem gaf, onderdeel uitmaakt
        van de parenteel.

        Wonderlijk.

        Iets om rekening mee te houden en dan is er wel omheen te werken.

        Vriendelijke groet,

        Fred Reenders