Re: [pro-gen] Android

  • Frans Roelvink
    Message 1 of 6 , Mar 8 9:57 AM
      Hallo Peter en andere volgers,

      Het volgende gaat misschien leiden tot off topic, maar toch wil ik het kwijt.
      Ik ben een beetje verwonderd over je bericht, dat je Pro-Gen op een tablet aan de praat hebt gekregen, maar tegelijk vind ik het ook knap, dat je het voor elkaar hebt gekregen.

      Zelf heb ik een Samsung Galaxy Tab 10.1, dus zou het moeten kunnen, maar omdat ik al een netbook heb, is er bij mij weinig behoefte om het op de Tab te zetten. Voor mijzelf stel ik me namelijk de vraag, waarom ik Pro-Gen op een Tab zou willen zetten. Het antwoord voor mijzelf zou kunnen zijn, om mobiel te zijn. Om Pro-Gen mee te nemen naar een archief en daar informatie uit bronnen te halen, die niet op Internet staan, bijvoorbeeld. Maar voor deze dingen gebruik ik de netbook, zonder de beperkingen die jij en anderen bij het gebruik van Pro-gen op een tablet ondervinden.
      Je geeft zelf al aan, dat er beperkingen zijn in het gebruik, waarbij ik er nog een wil noemen. Je kunt aan de Tab 10.1 geen printer aansluiten, omdat een aansluiting ontbreekt. Tenzij je natuurlijk een Wifi printer hebt en draadloos kunt printen.

      Kortom, waarom wil iemand Pro-gen draaien op een tablet, met al zijn beperkingen, terwijl het gebruik van Pro-gen op een netbook die beperkingen niet kent. Ik ben daar eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig naar.
      Het grote voordeel van een tablet is het gebruik van Internet en aan internet ontleende mogelijkheden, dacht ik te hebben begrepen. Zelf gebruik ik de tablet bijvoorbeeld om 's morgens bij het ontbijt digitaal de krant te lezen. Dat gaat beter dan de krant via mij mobiele telefoon (Galaxy SII).

      Maar goed, jij en anderen kiezen er dus wel voor, een keuze die ik natuurlijk respecteer, maar die mij dus wel een beetje verwonderd, maar tegelijk ook bewonder.
      Ik wens je natuurlijk succes en plezier toe bij het werken met Pro-Gen op je tablet.

      Groetjes

      Frans Roelvink

      Message 2 of 6 , Mar 9 11:53 AM
        Beste Frans,

        Ik heb Pro-Gen op mijn tablet omdat het kan. Een tablet is niet echt geschikt om productief te werken.

        Peter

        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Frans Roelvink" <f.roelvink@...> wrote:

> [...]
        > Ik wens je natuurlijk succes en plezier toe bij het werken met Pro-Gen op je tablet.

      • Frans Roelvink
        Message 3 of 6 , Mar 9 11:41 PM
          Beste Peter,

          Ik ben het met je eens. Een tablet en een notebook/netbook kunnen heel goed naast elkaar functioneren. Een tablet zal een notebook niet vervangen. Het zijn verschillende apparaten voor verschillende doeleinden. Met een auto van het type Smart kun je heel goed boodschappen doen in de stad, maar je gaat er niet mee met vrouw en kinderen voor drie weken op vakantie naar Frankrijk. Daar is bijvoorbeeld een stationcar geschikter voor.
          Maar het is natuurlijk aardig, dat Pro-Gen ook op een tablet kan draaien. Zoals je ook in een Smart naar Frankrijk kunt rijden, of met een stationcar in de stad kunt rijden.