Re: [pro-gen] Systeemfout aangetroffen door NTVDM c0h

    Message 1 of 9 , Feb 23, 2012
      Op 23-2-2012 20:13, Arend de Haan schreef:

      > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

      Hallo Arend,

      Het lijkt erop dat er met je Windows XP iets aan de hand is.
      Als je via 'START', 'Uitvoeren' het programma COMMAND.COM start geeft
      dat dan dezelfde foutmelding?

    • Arend de Haan
      Message 2 of 9 , Feb 23, 2012
> [...]

        Het lijkt erop dat er met je Windows XP iets aan de hand is.
        Als je via 'START', 'Uitvoeren' het programma COMMAND.COM start geeft

        Inderdaad, dan krijg ik dezelfde foutmelding!
        Tja, hoe verder?

        Vriendelijke groet,
        Arend

        Message 3 of 9 , Feb 23, 2012
          Op 23-2-2012 21:02, Arend de Haan schreef:

          > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

          Hallo Arend,

          Je kan proberen m.b.v. Systeemherstel je Windows gerepareerd te krijgen,
          maar maak dan voor de zekerheid vantevoren wel een kopie van je PRO-GEN
          map op een USB-stick.

          Als dat niet helpt is waarschijnlijk een herinstallatie van Windows nodig.

        • Sjouwke
          Message 4 of 9 , Feb 23, 2012
            Intikken bij Google en je krijgt legio mensen die hetzelfde hebben....
          • Arend de Haan
            Message 5 of 9 , Feb 23, 2012
              Op 23-2-2012 21:02, Arend de Haan schreef:

              > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

              Het lukt niet om m.b.v. Systeemherstel terug te keren naar bijv. j.l.
              maandag of vorige week vrijdag.

              Het bevreemdt me dat alle programma's (Outlook, Word, Excel, en ook oudere
              zoals FileMaker Pro 3, GDIndex.exe, enzovoorts) goed werken, alleen Pro-Gen
              niet meer.

              Toch maar Windows XP opnieuw zien te installeren?

              Vriendelijke groet,
              Arend de Haan
              Message 6 of 9 , Feb 23, 2012
                Op 23-2-2012 22:43, Arend de Haan schreef:

                > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                Hallo Arend,

                Die NTVDM is het stukje Windows dat voor DOS programma's nodig is. Dus
                de genoemde Windows programma's hebben dat niet nodig en hebben dus
                inderdaad geen last van dit probleem. Andere DOS programma's zouden wel
                hetzelfde probleem op je PC hebben.

                Je kan de tip van Sjouwke nog opvolgen en kijken of er via Google een
                oplossing te vinden is.