Systeemfout aangetroffen door NTVDM c0h

  • Arend de Haan
    Message 1 of 9 , Feb 23, 2012
      Beste Pro-Genners,

      Ik gebruik zonder problemen Pro-Gen op een 5 jaar oude PC, die onder Windows
      XP draait.

      Aan de installatie of software van de PC is de afgelopen tijd niets
      gewijzigd.

      Toch verschijnt vandaag ineens de volgende foutmelding.

      PRO-Gen Genealogie à la Carte

      Systeemfout aangetroffen door NTVDM

      Systeemfout aangetroffen door NTVDM c0h Kies Sluiten op de toepassing af te
      sluiten.

      Wanneer ik daarna kies voor "Sluiten" of "Negeren": in beide gevallen
      verdwijnt het Pro-Gen startscherm.

      Pro-Gen start dus niet :-(

      Wie weet raad?

      Vriendelijke groet,

      Arend de Haan

      Message 2 of 9 , Feb 23, 2012
        Op 23-2-2012 19:54, Arend de Haan schreef:
> [...]
        > sluiten.
        >
        > Wanneer ik daarna kies voor "Sluiten" of "Negeren": in beide gevallen

        Hallo Arend,

        Helpt het opnieuw opstarten van de PC wellicht?

      • Arend de Haan
        Message 3 of 9 , Feb 23, 2012
> [...]
          >
          > Arend de Haan

          Hallo Arend,

          Helpt het opnieuw opstarten van de PC wellicht?

          Hallo Johan,

          Dank voor je snelle reactie. Neen, een volledig uitschakelen, en dan weer
          starten geeft dezelfde foutmelding.

          Vriendelijke groet,
          Arend de Haan

          Message 4 of 9 , Feb 23, 2012
            Op 23-2-2012 20:13, Arend de Haan schreef:

            > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

            Hallo Arend,

            Het lijkt erop dat er met je Windows XP iets aan de hand is.
            Als je via 'START', 'Uitvoeren' het programma COMMAND.COM start geeft
            dat dan dezelfde foutmelding?

          • Arend de Haan
            Message 5 of 9 , Feb 23, 2012
> [...]

              Het lijkt erop dat er met je Windows XP iets aan de hand is.
              Als je via 'START', 'Uitvoeren' het programma COMMAND.COM start geeft

              Inderdaad, dan krijg ik dezelfde foutmelding!
              Tja, hoe verder?

              Vriendelijke groet,
              Arend

              Message 6 of 9 , Feb 23, 2012
                Op 23-2-2012 21:02, Arend de Haan schreef:

                > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                Hallo Arend,

                Je kan proberen m.b.v. Systeemherstel je Windows gerepareerd te krijgen,
                maar maak dan voor de zekerheid vantevoren wel een kopie van je PRO-GEN
                map op een USB-stick.

                Als dat niet helpt is waarschijnlijk een herinstallatie van Windows nodig.

              • Sjouwke
                Message 7 of 9 , Feb 23, 2012
                  Intikken bij Google en je krijgt legio mensen die hetzelfde hebben....
                • Arend de Haan
                  Message 8 of 9 , Feb 23, 2012
                    Op 23-2-2012 21:02, Arend de Haan schreef:

                    > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                    Het lukt niet om m.b.v. Systeemherstel terug te keren naar bijv. j.l.
                    maandag of vorige week vrijdag.

                    Het bevreemdt me dat alle programma's (Outlook, Word, Excel, en ook oudere
                    zoals FileMaker Pro 3, GDIndex.exe, enzovoorts) goed werken, alleen Pro-Gen
                    niet meer.

                    Toch maar Windows XP opnieuw zien te installeren?

                    Vriendelijke groet,
                    Arend de Haan
                    Message 9 of 9 , Feb 23, 2012
                      Op 23-2-2012 22:43, Arend de Haan schreef:

                      > Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                      Hallo Arend,

                      Die NTVDM is het stukje Windows dat voor DOS programma's nodig is. Dus
                      de genoemde Windows programma's hebben dat niet nodig en hebben dus
                      inderdaad geen last van dit probleem. Andere DOS programma's zouden wel
                      hetzelfde probleem op je PC hebben.

                      Je kan de tip van Sjouwke nog opvolgen en kijken of er via Google een
                      oplossing te vinden is.