All in one Pc

  • julien.neysen@skynet.be
    Message 1 of 4 , Feb 11, 2012
      Hello,
      Ben op zoek naar een nieuwe computer, graag een all in one PC, hier staat Mac zeer sterk. Is Mac geschikt om verder te werken met progen ?
      Graag jullie ervaring.
      Groeten
    • Dinant Scholte in 't Hoff
      Message 2 of 4 , Feb 11, 2012
        Hallo Julien,

        PRO-GEN draait standaard niet op een iMac. Wel zijn er mogelijkheden om
        met een emulator een extra OS, bijv. XP te installeren. Dit kan bijv.
        met programma's als VMware Fusion of VirtualBOX. Het laatste programma
        is gratis en het eerste kost ongeveer EUR 100.
        Verder heb je een extra Windows licentie nodig.
        Met zo'n emulator kun je dus wisselen tussen Mac en Windows.

        Met vriendelijke groet,
        Dinant Scholte in 't Hoff

        Op 11-2-2012 10:50, julien.neysen@... schreef:

> [...]
        > Ben op zoek naar een nieuwe computer, graag een all in one PC, hier
        > staat Mac zeer sterk. Is Mac geschikt om verder te werken met progen ?

      • jeanne van rooij
        Message 3 of 4 , Feb 11, 2012
          Ik heb ProGen op mijn Mac draaien. Eerst Parallels op mijn Mac gezet Daarna windows en vervolgens kun je ieder windowprogramma op je mac draaien. Het verschil met bootcamp is dat je niet hoeft te kiezen in welke omgeving je wilt werken. Je kunt het door elkaar gebruiken. Waardoor je dus niet steeds opnieuw op hoeft te starten.

          Met vriendelijke groet,
          Jeanne van Rooij

          To: pro-gen@yahoogroups.com

          Message 4 of 4 , Mar 24, 2012
            On 11-2-2012 11:18, Dinant Scholte in 't Hoff wrote:

> [...]
            > Verder heb je een extra Windows licentie nodig.
            > Met zo'n emulator kun je dus wisselen tussen Mac en Windows.

            Het is ook heel goed mogelijk om Pro-gen op een Mac te draaien zonder
            Windows.

            Dat doe je door DOSBox voor de Mac te installeren, en daar Pro-gen in te
            draaien.

            Kies daarvoor op de download pagina van DOSBox
            <http://www.dosbox.com/download.php?main=1>
            onder "DOSBox (specific versions)" de versie voor Mac OS X.

            Verder werkt dit ongeveer hetzelfde als wanneer je Pro-gen op een
            64-bits Windows machine wil draaien. Zie
            <http://www.pggg.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=198>

            E. Groenhuis