Re: [pro-gen] Re: Nogmaals overbrengen Pro-Gen naar nieuwe PC (32-bits)

    Message 1 of 5 , Jan 23, 2012
      Beste Jos,

      PRO-GEN kan nu ook al onder Windows 7 draaien, alleen is met de huidige versie (3.0b-p19) DOSBox vereist bij 64-bits machines. Met de op komst zijnde update 20 (en vraag me niet wanneer die update komt) is de interventie van DOSBos niet meer nodig. PRO-GEN zal dan compleet hergeprogrammeerd zijn, maar goeddeels hetzelfde werken (andere exe-bestanden).

      Het programmeren van PRO-GEN for Windows, dus met een gebruikersinterface die daarbij past, is vooralsnog een ander verhaal. Dat project wordt voortgezet zodra update 20 is verschenen en daar geen verdere problemen mee worden ervaren. Doel van de makers is PRO-GEN draaiend te houden op de meest moderne Windows-machines.

      Mijn kennis over dit soort ontwikkelingen is slechts gebaseerd op hetgeen ik van de makers heb opgevangen tijdens diverse evenementen. Zelf heb ik er geen bijzondere ervaringen of bemoeienis mee. Je constatering over mijn kennis van zaken is dus een beetje overdreven, maar ik voel me gevleid.

      Met vriendelijke groeten,
      Don Arnoldus, helpdesk PGGG