Re: [pro-gen] Re: Linkkleur veranderen

  • Rob Hubert
    Message 1 of 4 , Dec 24, 2011
      Hallo Frits,

      Hartelijk dank voor je uitleg. Ik heb het gevonden en kan nu even met
      kleurtjes spelen :-)

      Met vriendelijke groet,

      Rob Hubert
      Haarlem

      Doet genealogisch onderzoek naar:
      Aberson, van Brederode, Heijboer, Hubert, Ripperda,
      Schuwer, Teding van Berkhout, Westerbeek van Eerten, Witterick.

      Doopregisters en Burgerlijke Stand Haarlem e.o.,

      Website: http://www.genealogie-hubert-schuwer.nl

      Message 2 of 4 , Dec 24, 2011
        Beste Rob (en Frits),

        Als je ‘uitgespeeld’ bent met de kleurtjes en je hebt voor jezelf bepaald wat het moet worden, kun je voor eigen doeleinden desgewenst een eigen stijl voor de kleuren maken. Nu zijn er drie stijlen, die qua CSS vervat zijn in de bestanden CSS-STL1 t/m 3 in de NL-map. In de stijlen 2 en 3 worden ook de link-kleuren anders bepaald dan in het bestand CSS-MAIN.CSS. Omdat de ‘kleurstijlen’ later worden aangeroepen in de template-bestanden, overrulen deze de kleuren uit het MAIN-bestand. Je nieuwe kleuren zouden dan kunnen worden opgenomen in een bestand, genaamd CSS-STL4.CSS.

        Om die vierde stijl aan te roepen, moet de CSS-printerdriver ../NL/PRINTER/CSS.PRN worden uitgebreid, en wel helemaal aan het eind van dat bestand in een definitieblokje bestaande uit de regelnummers 80 t/m 87. Zie als voorbeeld de reeds aanwezige blokjes. Wordt een plaatje gebruikt, bijvoorbeeld als achtergrond, dan kan in de definitie ook een regelnummer 88 worden ingezet (meerdere van die regels zijn mogelijk). Merk op dat telkens een kleurstijlbestand wordt gebruikt voor de bepaling van het bestand dat eindigt op ‘–SCRN.CSS’ zijnde de kleurdefinitie voor de weergave op het scherm.

        Het vergt wat kennis van CSS om hiermee goed uit de voeten te kunnen, maar voor een ‘diehard’ gaat er een nieuwe dimensie open van ‘Genealogie à la Carte’.

        Met vriendelijke groeten,
        Don Arnoldus, helpdesk PGGG