uitvoer persoonsgegevens

  • Willy Van den Abbeele
    Message 1 of 3 , Dec 23, 2011
      collega's

      Via progen had ik volgende op mijn website willen plaatsen:
      Uitvoer van de persoonsgegevens van personen beginnende met bv. 'A' , en dit
      in de vorm van 'Eenvoudige persoonsuitvoer' én 'Standaard personen-uitvoer
      met privacy-bescherming graad 2'.
      Dus eigenlijk twee gecombineerde uitvoeren.
      Kan iemand mij helpen?

      groeten
      Van den Abbeele Willy
      bellewies@...
      Message 2 of 3 , Dec 23, 2011
        Beste Willy,

        De selectie op achternamen beginnend met een A levert waarschijnlijk geen problemen op. Althans, bij mij komt die selectievoorwaarde voor in het lijstje achter ‘Opgeslagen voorwaarde kiezen....’. Mocht dat niet voorkomen (ik heb veel zelfgemaakte voorwaarden aan het lijstje toegevoegd), laat het dan nog even weten.

        Waar precies de verschillen zitten tussen de twee gevraagde uitvoeren weet ik niet, maar ik denk dat de privacy-bescherming het belangrijkste is. Die kun je vrij gemakkelijk zelf toevoegen aan de uitvoer ‘Eenvoudige persoonsuitvoer’. Dat doe je als volgt:

        Na bedoelde selectie ga je vanuit het hoofdmenu naar ‘Uitvoer gegevens personen’ >> <Enter> >> ‘Tekstuitvoer & diversen’ / ‘Standaard personenuitvoer’ / ‘Alle geselecteerde personen’ >> <Invoer akkoord> >> ‘Uitvoer naar schijf’ >> Instellingen HTML / CSS naar eigen smaak >> Stop in het menu ‘Opgeslagen instellingen’. Zet de aanwijsbalk op de optie ‘Eenvoudige personen-uitvoer’ en druk dan op <Insert>. Het menu ‘Instellen opties’ verschijnt. Kies daarin de optie ‘Algemene afdrukopties instellen’ >> Privacybescherming instellen op 2 (volledig’) en druk op <Enter>. Er verschijnen dan meer instelmogelijkheden die met de privacy te maken hebben. Stel die in naar behoefte. Standaard voor graad 2 is dat J-1900-1925-1950. De jaartallen zouden inmiddels gerust 10 jaar hoger mogen naar mijn idee. Geef ‘Invoer akkoord’. De rest kan je waarschijnlijk wel af zonder mijn adviezen.

        Succes ermee!

        Met vriendelijke groeten,
        Don Arnoldus, helpdesk PGGG

        Message 3 of 3 , Dec 24, 2011
          bedankt, na Kerst ga ik het eens uitproberen
          Van den Abbeele Willy
          http://users.telenet.be/willyvandenabbeele/
          bellewies@...