verschijnsel in verband met ALT-Z op een Win7-64bit/DosBox

  • Ivo Gilisen
    Message 1 of 1 , Dec 14, 2011

      Ik heb voor een vriend net DOSBOX/PG30 op een nieuwe laptop geïnstalleerd.
      Het was op een Win7 Home Premium 64-bit. In de PG-instellingen gaf ik als
      (Azerty) toetsenbord : BE(lgië).

      Met de combinatie Win7-64/AZERTY BE werkte ALT-Z niet. Het is de ALT-Z die
      je nodig hebt om het selecteren/markeren te starten.

      Eigenaardig, maar met ALT-W start het selecteren wel! Die ALT-W komt
      duidelijk uit de qWerty module niettegenstaande ik aZerty gebruik. Ergens is
      een slechte of geen “vertaling” gebeurd. Bij DosBox? Bij Win7/Command.Com?

      Kent iemand dit verschijnsel? Heeft iemand een oplossing om die ALT-Z toch
      te laten werken?

      N.B. ALT-A, voor een sprong naar de rubriek Adres, werkt ook niet.

      De andere combinaties Alt-G, Alt-D, Alt-O enz. werken wel.

      Met vriendelijke groet,

      Ivo Gilisen

      Voorzitter PRO-GENgebruikersgroep LIMBURG

      <mailto:ivo.gilisen@...> ivo.gilisen@...

      <http://www.pro-gen.be/> http://www.pro-gen.be