Re: [pro-gen] archiverings error

  • Pascal Janssens
    Message 1 of 4 , Apr 4, 2011
      Je kan best steeds USB-sticks van een bekend merk gebruiken. Uit
      ervaring weet ik dat (oa. Transcend en SanDisk) zelfs
      wasmachine-bestendig zijn. Wel eerst goed laten drogen alvorens aan te
      sluiten
      op uw PC, want zolang ze vochtig zijn staat er schijnbaar niets meer op.

      Wanneer je de computer uitzet met de stick erin zou dat normaliter geen
      probleem mogen geven voor zover je de PC natuurlijk niet gewoon uit het
      stopcontact haalt.
      Veilig verwijderen is natuurlijk altijd de beste oplossing, maar dat wil
      niet altijd lukken (bvb. als de virusscanner of een indexeringprogramma
      de stick onder handen neemt).

      Soms kun je de data wel recupereren door de stick terug in de
      oorspronkelijke PC te steken en een foutcontrole te laten uitvoeren.

      Pascal Janssens

    • H.Nales
      Message 2 of 4 , Apr 4, 2011
        Pascal en Don: dankjewel!
        Op jullie advies heb ik Sandisk Cruzer gebruikt met het icoontje
        hardware veilig verwijderen.
        En jawel, het werkt weer als vanouds.
        Enige momenten later heb ik de oorspronkelijke usb stick opnieuw
        gebruikt en ook hier: bingo!
        Op voorwaarde eerst 1x rechtsklikken op het icoontje in de werkbalk
        met "hardware veilig verwijderen", daarna de usb stick aanwijzen =
        activeren en na toestemming de usb stick eruit trekken: op deze manier
        is het probleem perfect opgelost.