Re: [pro-gen] archiverings error

    Message 1 of 4 , Apr 4, 2011
      Beste Harry,

      Let jij er altijd op bij het uit de computer halen van je USB-stick om dat op de officiële manier te doen via de Windows-functie ‘Hardware verwijderen’ of woorden van gelijke strekking?

      Het kan voorkomen dat de data op de USB-stick wordt aangetast als je het apparaatje zonder meer uit de computer haalt of wanneer je de computer uitzet met de USB-stick nog in het slotje.

      Ik had het laatst met de stick die we indertijd cadeau hebben gekregen bij een jubileum van de PRO-GEN Gebruikersgroep. Alle data weg... ;-(( Misschien is e.e.a. afhankelijk van de kwaliteit van de stick. Zie ook http://www.kieskeurig.nl/usb-stick/informatie

      Probeer dezelfde handelingen eens met een andere USB-stick. Ik denk niet dat het aan PRO-GEN ligt.

      Vriendelijke groet,
      Don Arnoldus, helpdesk PGGG

      Message 2 of 4 , Apr 4, 2011
        Je kan best steeds USB-sticks van een bekend merk gebruiken. Uit
        ervaring weet ik dat (oa. Transcend en SanDisk) zelfs
        wasmachine-bestendig zijn. Wel eerst goed laten drogen alvorens aan te
        sluiten
        op uw PC, want zolang ze vochtig zijn staat er schijnbaar niets meer op.

        Wanneer je de computer uitzet met de stick erin zou dat normaliter geen
        probleem mogen geven voor zover je de PC natuurlijk niet gewoon uit het
        stopcontact haalt.
        Veilig verwijderen is natuurlijk altijd de beste oplossing, maar dat wil
        niet altijd lukken (bvb. als de virusscanner of een indexeringprogramma
        de stick onder handen neemt).

        Soms kun je de data wel recupereren door de stick terug in de
        oorspronkelijke PC te steken en een foutcontrole te laten uitvoeren.

      • H.Nales
        Message 3 of 4 , Apr 4, 2011
          Pascal en Don: dankjewel!
          Op jullie advies heb ik Sandisk Cruzer gebruikt met het icoontje
          hardware veilig verwijderen.
          En jawel, het werkt weer als vanouds.
          Enige momenten later heb ik de oorspronkelijke usb stick opnieuw
          gebruikt en ook hier: bingo!
          Op voorwaarde eerst 1x rechtsklikken op het icoontje in de werkbalk
          met "hardware veilig verwijderen", daarna de usb stick aanwijzen =
          activeren en na toestemming de usb stick eruit trekken: op deze manier
          is het probleem perfect opgelost.