Nog een vraagje over USB

  • pennie1955
    Message 1 of 4 , Apr 1, 2011
      Hallo allemaal,

      Ik heb op mijn laptop Win7 64 ultimate draaien.
      Heb ook via DOSBox Pro-gen draaiend.
      Nu dacht ik, ik maak Pro-Gen gereed om op een USB stick te draaien, kan ik het meenemen naar mijn schoonouders.
      Heb op een USB stick Pro-gen gezet vanaf de demo en het draad op mijn laptop.

      Toen USB eruit en in de computer van mijn vrouw gedaan, Win 7 home 64, daar ook DOSBox op gezet. Via schijfbeheer drive letter gelijk gemaakt.
      Als je nu Pro-Gen opstart krijg ik de foutmelding:
      Runtime error 75
      path/file access error
      De DOSBox wordt ook niet opgestart.
      Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je een Win autoexec bestande moest aanpassen in de sys 32 dir, maar weet niet meer wat en hoe.

      Wie kan mij verder helpen?

      Met vriendelijke groet
      Hans Mester 20
      Message 2 of 4 , Apr 1, 2011
        Op 1-4-2011 22:45, pennie1955 schreef:
> [...]
        > Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je een Win autoexec bestande moest
        > aanpassen in de sys 32 dir, maar weet niet meer wat en hoe.

        Hallo Hans,

        Heb je de snelkoppeling vanaf je eigen PC ook over gekopieerd?
        De snelkoppeling bepaald namelijk of er geprobeerd wordt om PRO-GEN
        binnen DOSBOX te starten.

      • pennie1955
        Message 3 of 4 , Apr 3, 2011
          --- In pro-gen@yahoogroups.com, Johan Mulderij <mulderij@...> wrote:

> [...]
          >
          > Heb je de snelkoppeling vanaf je eigen PC ook over gekopieerd?
          > De snelkoppeling bepaald namelijk of er geprobeerd wordt om PRO-GEN

          Hallo Johan,

          Ja dat heb ik gedaan.
          Je ziet het Pro-Gen opstart venstertje en hij blijft steken bij:
          en dan geeft hij boven staand fout melding.

          Hans

          Message 4 of 4 , Apr 3, 2011
            Op 3-4-2011 11:49, pennie1955 schreef:

            > --- In pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>, Johan

            > moest

            > Hallo Johan,
            >
            > Ja dat heb ik gedaan.
            > Je ziet het Pro-Gen opstart venstertje en hij blijft steken bij:
            > en dan geeft hij boven staand fout melding.
            >
            > Hans

            Hallo Hans,

            PRO-GEN probeert hier het "PG Courier new" font te installeren, maar dat
            kan op Windows 7 alleen vanuit het installatieprogramma.

            Probeer de beide TTF fonts uit de PG30 map eens handmatig te installeren
            op deze PC. Daarna zal het dan wel werken.
            Als alternatief kan je ook de demo-versie downloaden op de PC van je
            vrouw en deze installeren over de bestaande versie op die USB-stick.

            Daarna zou het moeten werken.