persoonsblad

  • Willy Van den Abbeele
    Message 1 of 2 , Feb 20, 2011
      Kan mij iemand helpen om het persoonsblad in Pro-Gen aan te passen. Ik wil
      namelijk twee vakjes toevoegen namelijk: e-mail én website.
      Hoe ga ik tewerk?
      Van den Abbeele Willy
      bellewies@...
    • noklh
      Message 2 of 2 , Feb 21, 2011
        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Willy Van den Abbeele" <bellewies@...> wrote:

        > Kan mij iemand helpen om het persoonsblad in Pro-Gen aan te passen. Ik wil
        > namelijk twee vakjes toevoegen namelijk: e-mail én website.
> [...]

        L.S.

        Vond uw vraag op Yahoo betreffende het aan passen van de opmaak definitie.
        Ik heb geen Yahoo account dus reageer ik via email.
        Bijgevoegd vindt u de aangepaste definitie met twee nieuwe velden WWW en Email volgens uw wensen.

        U kunt dit als volgt installeren:
        -Zorg voor goede backup van uw bestanden!
        -Ga naar pro-gen hulp programma's
        -Ga naar overige
        -Ga naar Definities aanpassen
        -Ga naar Nieuwe opmaak definitie aanmaken
        -Selecteer bijv PG30-2
        -Selecteer vaste teksten wijzigen
        -Verander iets aan de tekst
        -Ga er uit met ESC en sla op onder een nieuwe naam Bijv PG30-3.DEF
        -U heeft nu een nieuwe definitie aangemaakt

        Kopieer nu bijgevoegde definitie in de NL directory van pro-gen en overschrijf de door u aangemaakte definitie met de mijne.
        zorg wel dat de naam van mijn bestand hetzelfde is als het bestand dat u heeft aangemaakt anders herkend pro-gen het niet.
        U kunt nu uw bestaande data base ovezetten naar de nieuwe opmaak.

        Hoop dat ik u van dienst ben geweest

        Met vriendelijke groet,
        Martien Swart