Re: [pro-gen] DOSBOX

  • Raymond Quisthoudt
    Message 1 of 2 , Jan 24, 2011
      Mijn notebook met Windows 7 crashte dus moest PG30 met Dosbox terug
      geïnstalleerd worden. Na volledig nieuwe installatie (dus incl. update 18 +
      Dosbox) kreeg ik melding dat Dosbox moest aanwezig zijn! Dus heb ik Dosbox
      nogmaals afzonderlijk van internet gedownload. Wanneer ik nu PG opstart
      schakelt hij onmiddelijk over naar Dosbox en geeft da na een tijdje: "Dosbox
      reageert niet".
      Hoe krijg ik Pro-Gen terug aan de praat (Gelukkig werkt hij nog wel op een
      oude notebook met Vista!
      Arcue

    • Dinant Scholte in 't Hoff
      Message 2 of 2 , Jan 25, 2011
        Beste Raymond,

        Ik weet niet of wat ik nu ga vertellen de oorzaak is van jouw probleem.
        Maar misschien heb je er baat bij.

        Windows 7 en Vista ook in mindere mate maken gebruik van applicatie
        virtualisatietechnieken.
        Standaard kun je in de Program Files map niet schrijven. Doe je dit wel
        dan worden wijzigingen weggeschreven in een map onder
        C:\Gebruikers\Inlognaam\AppData\Local\VirtualStore.
        Waarom vertel ik dit.
        Kijk eens in de submappen onder VirtualStore of er nog bestanden van
        dosbox achtergebleven zijn een deinstallatie.
        Als je PRO-GEN niet op de standaard manier installeert onder C:\PG30
        maar bijv. onder C:\Program Files\PG30 of
        C:\Program Files (x86)\PG30 bij een 64-bit systeem dan komen wijzigen
        aan de PRO-GEN bestanden ook in die virtual store terecht.
        Een deinstallatie zal deze bestanden onder VirtualStore niet verwijderen.
        Mogelijk zijn er bij jouw ook bestanden achtergebleven.

        Met vriendelijke groet,
        Dinant Scholte in 't Hoff