ophalen bestanden...

  • R.V
    Message 1 of 6 , Jan 4, 2011
      Na het programma opnieuw te hebben geïnstallerd zijn de data bestanden niet meer in te zien.
      Wel zijn ze nog aanwezig in PG/NL/DATA/.....
      Hoe krijgen we deze weer terug?
      graag uw reactie of een verwijzing naar een eerder publicatie.
      met vriendelijke groet,
      R. Visser
    • Alex Mettau
      Message 2 of 6 , Jan 4, 2011
        Hallo,

        Door in Pro-Gen achtereenvolgens te kiezen voor "Instellingen wijzigen",
        vervolgens "Nieuw PRO-GEN bestand aanmaken" en daarna achter "Bestand:"
        de naam van het bestaande bestand in te tikken inclusief het pad
        (PG/NL/DATA/...) zou het bestaande bestand weer gekoppeld moeten worden.

        Vriendelijke groet,

        Alex Mettau.

      • Dinant Scholte in 't Hoff
        Message 3 of 6 , Jan 4, 2011
          Beste PRO-GEN ers,

          De methode zoals Alex deze zojuist heeft genoemd werkt mits je geen
          eigen opmaakdefinitie hebt gebruikt.
          PRO-GEN bestanden kun je derhalve het beste terugzetten (op een andere
          machine) met de ingebouwde backup en restore mogelijkheid.
          Deze mogelijkheden zijn te vinden via PRO-GEN hulpprogramma's, Backup /
          Restore.
          Mbv deze keuzes is het maken van een backup en het terugzetten ervan een
          peuleschil.
          Het werkt snel en betrouwbaar.
          Gebruik bijv. een USB stick om je backup's van je PRO-GEN bestanden te
          bewaren.
          De backup bevat al je zelf ingevoerde gegevens.
          Crashed je schijf in de computer dan is er verder niets aan de hand mits
          je zo'n backup hebt gemaakt en beschikbaar hebt.
          Op een herstelde/nieuwe computer kun je dan eenvoudig PRO-GEN opnieuw
          installeren door het laatste versie van het programma van de website op
          te halen.
          Met de licentiebrief kan je vervolgens de licentie aan het programma
          toevoegen.
          En daarna kan je met restore vanaf een USB stick alle gegevens terugzetten.
          Dit alles duurt bij elkaar minder dan 10 minuten.

          Ik heb deze reactie geplaatst omdat we bijna elke week gebruikers
          spreken en dan blijkt vaak dat men niet de ingebouwde backupfunctie van
          PRO-GEN gebruikt.
          Jammer, een gemiste kans zou ik willen zeggen.

          Moraal van dit verhaal is: Gebruik de backupfunctionaliteit die in
          PRO-GEN is ingebouwd.

          Met vriendelijke groet,
          Dinant Scholte in 't Hoff

          Op 4-1-2011 17:32, Alex Mettau schreef:

> [...]
          > de naam van het bestaande bestand in te tikken inclusief het pad
          > (PG/NL/DATA/...) zou het bestaande bestand weer gekoppeld moeten worden.

        • R.V
          Message 4 of 6 , Jan 4, 2011
            Alex Mettau,

            Hartelijk dank voor snelle reactie met de oplossing.
            Het werkt.
            met vriendelijke groet,
            R. Visser

            Message 5 of 6 , Jan 4, 2011
              Allen dank voor uw opmerkingen en aanvullingen.
              mvg,
              R.Visser
            • Jean Buysmans
              Message 6 of 6 , Jan 4, 2011

                Ik kan niet anders dan Dinant bijtreden.

                Als ik zelfs maar een ‘komma’ gewijzigd heb in één van mijn vele bestanden,
                doe ik altijd een BACK-UP

                Wekelijks schrijf ik deze BACK-UP’s naar een externe harde schijf.

                Vermits ik nogal veel met ‘Progen-Limburg’ (dank aan Ivo) opmaakdefinities
                werk, en ook eigen definities, wordt met een simpele RESTORE, alles mooi
                teruggezet zonder een komma te verliezen.

                Ook voor de uitwisseling van eigen definities met anderen, 1 file maken in
                deze definitie, back-up, LZH file versturen

                Deze restored de LZH file bij hem en hij heeft alle definities in zijn
                Pro-gen.

                Nogmaals DANK aan Dinant en Johan voor dit fantastisch programma.