Mutatiedatum aanpassen

  • schiphans
    Message 1 of 5 , Dec 13, 2010
      Voor het opslaan van al mijn genealogische gegevens gebruik ik PRO-GEN.
      Mijn gegevens publiceer ik op het internet (www.hschippers.nl/tng/) door een gedcom-file uit PRO-GEN te importeren in het programma TNG. Dat werkt allemaal probleemloos.
      Echter…. Bij elke mutatie die ik in PRO-GEN doe wordt de mutatiedatum aangepast. Dat is natuurlijk prima.
      Als er naar mijn mening voldoende wijzigingen en/of aanvullingen hebben plaats gevonden maak ik weer een gedcom file die ik weer in TNG importeer.
      Ik zou dan graag de mutatiedatums van de "nieuwe wijzigingen" tov de vorige gedcom uitvoer, willen aanpassen naar de datum van bv vandaag.
      Dit wil ik echter NIET doen in PRO-GEN!
      Ik zoek dus een gedcom programma waarmee ik mutatiedatums kan aanpassen.
      Bestaat zoiets? Of heeft u misschien andere ideeen?
      Bedankt voor het meedenken, Hans
      Message 2 of 5 , Dec 13, 2010
        Dag Hans,

        Het eerste dat bij mij opkomt is, dat je van de records waarom het gaat,
        een (tijdelijk) PRO-GEN-bestand maakt (via PRO-GEN-export en -import),
        daar de mutatiedatums in verandert (kan gemakkelijk in één keer met ChaF),
        vervolgens het GEDCOM-bestand maakt en dat importeert in TNG. Je hebt dan
        geen apart programma nodig en de handelingen doe je met een programma
        waarmee je vertrouwd bent te werken. Zou dit een goede oplossing zijn?

        Vr.gr.
        Don Arnoldus, helpdesk PGGG

        ~~~~

      • Luc Klaps
        Message 3 of 5 , Dec 13, 2010
          Ik zie twee gemakkelijke oplossingen voor uw probleem (als ik dit tenminste goed begrijp).

          1. Blijf gewoon in PRO-GEN werken en maak eerst een PRO-GEN export.
          In uw nieuw PRO-GEN bestand kun je de mutatiedatums al dan niet aanpassen.

          2. Doe een GEDCOM export zonder mutatiedatum.
          Volgens mij heeft niemand een boodschap aan de mutatiedatum voor het raadplegen van uw genealogie op de website.

          Luc Klaps

          Message 4 of 5 , Dec 13, 2010
> [...]

            Volgens mij heeft niemand een boodschap aan de mutatiedatum voor het raadplegen van uw genealogie op de website.

            Luc Klaps

          • Hans
            Message 5 of 5 , Dec 14, 2010
              Bedankt Don en Luc voor jullie reactie.
              Ik ga eens wat proberen met een kopie van mijn PRO-GEN bestand.
              De reden dat ik de mutatiedatum wil aanpassen is dat op mijn site de
              mogelijkheid is
              te tonen wat de wijzigingen c.q. aanvullingen zijn van bv de laatste 20
              of 30 (instelbaar) dagen.
              Nogmaals bedankt,
              Hans Schippers