zoeken van 1 aanhalingsteken in Voornaam

  • Ivo Gilisen
    Message 1 of 6 , Nov 12, 2010
      Beste,

      Hoe selecteer ik via Voorbeeldscherm invullen.... alle personen die één (1)
      aanhalingsteken hebben in hun voornaam?

      Dingen invullen of gebruiken als “ of als “”” of als CHR$(34) werken niet.

      Ik weet dat het wel mogelijk is deze gevallen te selecteren via Voorwaarde
      maken.... met de formule Voornaam ~ CHR$(34).

      Maar ik had graag geweten of het via Voorbeeldscherm invullen.... ook kan.

      Groetjes,

      Ivo Gilisen

      ivo.gilisen@...

      http://users.telenet.be/ivo.gilisen

      ivo.gilisen@...

      http://www.pro-gen.be <http://www.pro-gen.be/>

    • Genealogie Bode & Teunissen
      Message 2 of 6 , Nov 12, 2010
        Hoi,

        Is er een mogelijkheid het scherm Wijzigen gegevens personen aan te passen?
        Ik wil hier graag het veld Code aan toevoegen.

        Groeten,

        Frits Bode

        http://stamboom.bode-almere.nl

        ________________________________

[...]

        ivo.gilisen@... <mailto:ivo.gilisen%40telenet.be>

        http://users.telenet.be/ivo.gilisen

      • Paul De Clerck
        Message 3 of 6 , Nov 12, 2010
          Ivo,
          Persoonlijk heb ik zo geen velden met een " in een voornaam. Ik kan dus niet
          testen op het veld "Voornaam". Ik heb er wel in bronteksten of infovelden
          bijvoorbeeld.
          Wat ik heb gedaan is alle personen zoeken die ergens een " hebben staan in
          om het even welk veld, en dat lukt wel.
          Door in "Wijzigen" te kiezen voor "L" (selecteren) en dan "D" (doorzoek alle
          velden) en dan als te zoeken tekst enkel " in te tikken bekom je het
          gewenste resultaat.
          Misschien is dat voor u al voldoende.
          Geef zo nodig eens wat meer details over de reen waarom er " in een voornaam
          zou staan.
          Als dit de bedoeling is om een roepnaam of aliasnaam op te geven, dan hebben
          we toch de specifieke velden om dat te doen. Waarom zijn er bij u soms " in
          de voornamen?

          Met genealogische groet,
          Paul De Clerck
          VVF-lid 395
          pdeclerck(ad)scarlet.be

          Message 4 of 6 , Nov 12, 2010
            Goede liddag,

            In het scherm "Wijzigen" kan je (staat onderaan en ook in de handleiding)
            "o" intikken (voor opties), dan "l" (voor Andere lijstindeling) en dan kies
            je uit alles wat daar al beschikbaar is.
            Onder meer staat daar een lijst "per-code" die dat veld geeft.
            Als je daar nog niet kan vinden wat je wenst,omdat je nog meer velden wil
            zien, dan kan je zelf ook om het even welk veld in een aangepaste
            lijstindeling plaatsen, op de plaats die je wenst en met de kolombreedte die
            je wil zien.
            Kijkeens in de handleiding hoe je uit het hoofdmenu met "h" (PROGEN
            hulpproramma's), dan "overige" en dan "Definities aanpassen" ook kan kiezen
            voor "Persoonslijsten veranderen " of "Relatielijsten veranderen". Oefen
            daar wat mee door steeds een nieuwe lijst aan te maken (wijzig de bestaande
            bij het begin liever niet tot je de procedure goed de baas bent). Er zijn,
            zoals meestal met PRO-GEN, oneindig veel mogelijkheden om uw lijsten "à la
            carte" samen te stellen.

            Met genealogische groet,
            Paul De Clerck
            VVF-lid 395
            pdeclerck(ad)scarlet.be

            Message 5 of 6 , Nov 12, 2010
              Ivo,

              Bij een zoekopdracht voor één (") aanhalingsteken in het voorbeeldscherm,
              wordt om een of andere reden gezocht naar dubbele ("") aanhalingstekens, dat
              kun je zien als je na zo'n zoekopdracht opnieuw een zoekopdracht, d.m.v.
              "L", geeft zonder de vorige zoekopdracht met esc te wissen.
              Een enkel aanhalingsteken (') geeft geen probleem.

              Groet,
              Hans Omlo

              Message 6 of 6 , Nov 12, 2010
                Ivo,

                Oeps foutje...
                Ik bedoelde in mijn antwoord niet esc, maar "insert".

                Hans