Te vaak moet Pro-Gen opnieuw gestart worden

  • leonardvankessel
    Message 1 of 11 , Oct 3, 2010
      hallo,

      Als fervente gebruiker moet ik op een avond wel 6 of 7 keer Pro-Gen opnieuw opstarten. Of ik nu op de pc zit met XP, Vista of Windows 7.

      Steeds op de meest willekeurige momenten weigert het toetsenbord zijn dienst; er is geen toets die dan niet meer reageert voor Pro-Gen. Het enige wat nog dan te doen is om Pro-Gen op 'Windows- manier' (met de muis rechtsboven met rode X-kruis) te laten stoppen. En nadat ik opnieuw heb opgestart, en het stopzetten op een Windows manier heb moeten doen, moet ik ook weer alles opnieuw sorteren, zowel op persoonlijk als relatie-niveau, Daarna kan ik weer 'gewoon Pro-gennen'.

      Conclusie: wie weet waarom het toetsenbord alleen bij Pro-Gen op een willekeurig tijdstip geen dienst meer doet?

      m. vr. gr.
      Leonard van Kessel, Ter Aar
    • Cruysberghs-Willekens
      Message 2 of 11 , Oct 4, 2010
        Ik heb net hetzelfde probleem, ik heb de indruk dat het gebeurt als ik twee
        toetsen tegelijk raak

[...]

        06:35:00

      • Pascal Janssens
        Message 3 of 11 , Oct 4, 2010
          Probeer eens een paar keer van actief windows-scherm te wijzigen en
          dan een paar keer op de ESC-toets te drukken binnen Pro-Gen.
          Deze truuc wil wel eens lukken.

          Pascal Janssens

        • Genealogie Bode & Teunissen
          Message 4 of 11 , Oct 4, 2010
            Kijk 'ns bij Accessibility Options van Windows

            Daar kun je het één en ander instellen mbt het toetsenbord.

            Heb deze zelf gebruikt toen bij het toetsenbord niet meer leek te werken.
            Bleek dat Use Filterkeys aan stond.

            Groeten,

            Frits Bode

            ________________________________

            Message 5 of 11 , Oct 4, 2010
              Sorry, vergeten dat afbeelding apart moet worden aangeboden : http://stamboom.bode-almere.nl/images/AccessibilityOptions.jpg

              ________________________________

              Message 6 of 11 , Oct 4, 2010
                Op 3-10-2010 23:35, leonardvankessel schreef:

> [...]
                >
                > Conclusie: wie weet waarom het toetsenbord alleen bij Pro-Gen op een
                > willekeurig tijdstip geen dienst meer doet?

                Hallo Leonard,

                Uit de dingen die je beschrijft denk ik af te kunnen leiden dat je
                PRO-GEN niet start via het standaard pictogram 'PRO-GEN 3.0b via Windows
                printer' (het groene boompje), maar via een ander pictogram (wellicht
                het oude 'PRO-GEN 3.0b direct naar printer'?).
                In dat geval kan dit probleem optreden met een bepaald dual-core processor.

                Dit is opgelost vanaf Aanvulling 16 d.d. 21-06-2008, maar enkel als je
                via dat standaardpictogram start (dus in feite via PGWINPRN.EXE en niet
                via PRO-GEN.EXE).

                Hopelijk lost starten via het juiste pictogram jouw probleem op.

              • leonardvankessel
                Message 7 of 11 , Oct 4, 2010
                  Allen die gereageerd hebben, dank ik.

                  Ik zal alle aangedragen oplossingen verifiëren; mochten jullie van mij hierover niets meer horen, gaat het goed!!

                  Leonard van Kessel, Ter Aar

                  --- In pro-gen@yahoogroups.com, Johan Mulderij <mulderij@...> wrote:

> [...]
                  > via PRO-GEN.EXE).
                  >
                  > Hopelijk lost starten via het juiste pictogram jouw probleem op.

                • leonardvankessel
                  Message 8 of 11 , Oct 5, 2010
                    Allen die gereageerd hebben,

                    helaas werken geen van de aangedragen oplossingen. Tevens weet ik niet waar 'Windows accessibility' te vinden is. Is dat het bureuablad-icoon van Pro-Gen met de rechtermuis openen? Ook dat heb ik gedaan, maar aangezien ik Windows Nederlands heb, zie ik dat plaatje net terug.

                    Wat betreft de aangedragen oplossing van Johan; ook daar kom ik niet mee uit, want als ik die opstart krijg ik de boodschap: Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVBVM50.DLL niet kan worden gevonden. Hetopnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
                    Bedoelt men met de toepassing het programma Pro-Gen of dat .DLL bestand? Waar vind ik die en waar moet ik die dan plaatsen?
                    Als ik op dat booschappaneltje op OK druk, komt de boodschap: Pr-Gen 32-bit Windows print utility werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing gezocht. Daarna stopt het zoeken en komt men met de boodschap: Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing wordt beschikbaar is. Daarna klik ik op 'programma sluiten' en krijg het volgende boodschappaneeltje: Voor dit programma ontbreekt een onbekend Windows-onderdeel (dat zal wel die .DLL zijn). Controleer de Microsft-website voor een oplossing. Als een oplossing beschikbaar is,worden stappen weergegeven waarmee u het probleem kunt oplossen. Daaronder staan systeemgegevens. Dan klik ik op 'Online naar oplossingen zoeken. Klik met de muis erop en dan maar wachten, wachten, wachten.... Na een half uur stop ik daarmee.

                    Gisteravond stopte Pro-Gen zelfs 6 keer; beetje frustrerend niet?

                    Ik heb trouwens de laatste patch geïnstalleerd in Pro-Gen

                  • Genealogie Bode & Teunissen
                    Message 9 of 11 , Oct 5, 2010
                      Windows Accessibilty is te vinden via het Control Panel (Instellingen)

                      Groeten,

                      Frits Bode

                      ________________________________

                      Message 10 of 11 , Oct 5, 2010
                        Op 5-10-2010 18:09, leonardvankessel schreef:

> [...]
                        >
                        > Gisteravond stopte Pro-Gen zelfs 6 keer; beetje frustrerend niet?
                        >
                        > Ik heb trouwens de laatste patch geïnstalleerd in Pro-Gen

                        Blijkbaar is je installatie niet helemaal in orde, want die MSVBVM50.DLL
                        hoort gewoon in de PG30 map te staan.

                        Je kan nu het beste de huidige PRO-GEN pictogrammen weggooien, dan de
                        demo-versie downloaden en deze installeren over de bestaande PG30 map
                        heen. Dat kan zonder gevaar voor de gegevens (maar het hebben van een
                        backup is natuurlijk altijd goed). Ook blijven de registratiegegevens en
                        de meeste andere instellingen intact.
                        Als het goed is verschijnt dan het juiste pictogram en hopelijk is het
                        daarna opgelost.

                      • leonardvankessel
                        Message 11 of 11 , Dec 19, 2010
                          Allen,

                          ik ben helemaal vergeten diegene(n) te bedanken om de hint te geven, hoe ik dit fenomeen moest oplossen.

                          Nogmaals vriendelijk dank, en alles 'loopt' zoals het moet zijn,

                          Leonard van Kessel