Re: [pro-gen] In de penarie

  • Jozef Van de Ven
    Message 1 of 7 , Sep 19, 2010
      Hallo,

      Wat ik nu ga zeggen heeft eigenlijk niets met Pro-gen te maken maar doe ik
      omdat ik je tekst een aanpassing wil geven.
      Je zegt dat Sebastianus overleden is "na 1721" maar dat moet "in 1721".
      Ik heb die akte in mijn bezit en u geeft als naam voor het 7de kind
      Guilelmus Posthumus Roels op.
      Posthumus wilt zeggen dat de vader op dat moment reeds overleden is.
      "Guilelmus posthumus Sebastiani Roels" moet je lezen als " Guilelmus geboren
      na de dood van Sebastianus Roels".

      Mvg,
      Jos Van de Ven

      Message 2 of 7 , Sep 19, 2010
        Beste

        Op deze website van de makers van Pro-Gen vind U een antwoord op uw vraag.

        http://www.pro-gen.nl/nlhome.htm

        Met vriendelijke groeten

        Gerard Sauveurs

[...]

        3. m Cornelius ROELS, gedoopt te Meerhout op 07‑07‑1714, zoon van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

        4. v Elisabeth ROELS, gedoopt te Meerhout op 25‑03‑1716 (zie 224).

        5. m Sebastiaan ROELS, gedoopt te Meerhout op 08‑08‑1718, overleden na 1737, zoon van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

        6. v Catharina ROELS, gedoopt te Meerhout op 31‑03‑1720, overleden te Meerhout op 26‑12‑1779 op 59‑jarige leeftijd, dochter van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

        7. m Guilelmus Posthumus ROELS, gedoopt te Meerhout op 22‑10‑1721, overleden te Meerhout op 28‑10‑1723 op 2‑jarige leeftijd, zoon van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

      • Genealogie Bode & Teunissen
        Message 3 of 7 , Sep 24, 2010
          Ik ben lekker aan het expirimenterejn met de PRO-GEN Verzamelindex, maar
          loop tegen het probleem aan dat de linkjes van de diverse lijstjes niet
          naar de URL van mijn website verwijzen.
          Maar in plaats daarvan naar de locatie op de HD van mijn computer.

          Is er een mogelijkheid om dat te manipuleren.

          Ik heb reeds gestoeid met de bekende PTM-bestanden, maar kon daarin geen
          herkenning voor mijn issue vinden.

          Graag jullie reactie,

          Groeten,

          Frits Bode
          http://stamboom.bode-almere.nl

        • Peter van der Lee
          Message 4 of 7 , Sep 24, 2010
            Beste Frits
            Als je de map organisatie op je harde schijf gelijk maat aan de organisatie
            op je internet site werkt

            Op mijn harde schijf heb ik de map ... genealogie\, waarin alle bestanden
            en mappen van mijn genealogische gegevens
            verder de map ... genealogie\verzamelindex, waar in de verzamelindex
            gegenereerd wordt

            Deze zelfde structuur copieer ik naar mijn site en dan werkt het

            ---------------------------------------
            Vriendelijke groeten
            Peter van der Lee

            Message 5 of 7 , Sep 24, 2010
              Werkt inderdaad prima. BEDANKT!!!!
              Nadeel voor mij: Ik kan de verzalmelindex niet opbouwen via mijn Server (alwaar mijn genealogie-bestanden staan).
              Moet telkens voor opbouwen van verzamelindex benodigde bestanden naar locale HD kopiëren.
              Omslachtig, maar heb het er voor over.

              Message 6 of 7 , Sep 24, 2010
                Ik heb dus eigenlijk gewoon altijd een copie van mijn site op de harde
                schijf staan.
                En werk altijd vanuit die HD, na wijziging op de HD copieer ik de gewijzigde
                bestanden naar de provider.

                vr.gr. Peter