In de penarie

  • Cruysberghs-Willekens
    Message 1 of 7 , Sep 19, 2010
      Beste groep ik wil via Pro-Gen een parenteel maken in Word zoals hieronder in het voorbeeld, het lukt me langs geen kanten meer, kan iemand mij eens uitleggen hoe ik het ook weer precies moet doen

      1 Sebastiaan ROELS, gedoopt 1680, overleden na 1721.

      Gehuwd te Meerhout op 30‑01‑1710 met Elisabeth VANDESANDE, overleden te Meerhout op 22‑11‑1721.

      Uit dit huwelijk:

      1. m Joannes Baptista ROOLS, geboren te Meerhout op 25‑03‑1710 (zie 3).

      2. v Anna Maria ROELS, geboren te Meerhout op 22‑07‑1711, gedoopt te Meerhout op 23‑07‑1711, overleden te Meerhout op 12‑02‑1716 op 4‑jarige leeftijd, dochter van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

      3. m Cornelius ROELS, gedoopt te Meerhout op 07‑07‑1714, zoon van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

      4. v Elisabeth ROELS, gedoopt te Meerhout op 25‑03‑1716 (zie 224).

      5. m Sebastiaan ROELS, gedoopt te Meerhout op 08‑08‑1718, overleden na 1737, zoon van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

      6. v Catharina ROELS, gedoopt te Meerhout op 31‑03‑1720, overleden te Meerhout op 26‑12‑1779 op 59‑jarige leeftijd, dochter van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

      7. m Guilelmus Posthumus ROELS, gedoopt te Meerhout op 22‑10‑1721, overleden te Meerhout op 28‑10‑1723 op 2‑jarige leeftijd, zoon van Sebastiaan ROELS (zie 1) en Elisabeth VANDESANDE.

    • Jozef Van de Ven
      Message 2 of 7 , Sep 19, 2010
        Hallo,

        Wat ik nu ga zeggen heeft eigenlijk niets met Pro-gen te maken maar doe ik
        omdat ik je tekst een aanpassing wil geven.
        Je zegt dat Sebastianus overleden is "na 1721" maar dat moet "in 1721".
        Ik heb die akte in mijn bezit en u geeft als naam voor het 7de kind
        Guilelmus Posthumus Roels op.
        Posthumus wilt zeggen dat de vader op dat moment reeds overleden is.
        "Guilelmus posthumus Sebastiani Roels" moet je lezen als " Guilelmus geboren
        na de dood van Sebastianus Roels".

        Mvg,
        Jos Van de Ven

        Message 3 of 7 , Sep 19, 2010
          Beste

          Op deze website van de makers van Pro-Gen vind U een antwoord op uw vraag.

          http://www.pro-gen.nl/nlhome.htm

          Met vriendelijke groeten

          Gerard Sauveurs

[...]

        • Genealogie Bode & Teunissen
          Message 4 of 7 , Sep 24, 2010
            Ik ben lekker aan het expirimenterejn met de PRO-GEN Verzamelindex, maar
            loop tegen het probleem aan dat de linkjes van de diverse lijstjes niet
            naar de URL van mijn website verwijzen.
            Maar in plaats daarvan naar de locatie op de HD van mijn computer.

            Is er een mogelijkheid om dat te manipuleren.

            Ik heb reeds gestoeid met de bekende PTM-bestanden, maar kon daarin geen
            herkenning voor mijn issue vinden.

            Graag jullie reactie,

            Groeten,

            Frits Bode
            http://stamboom.bode-almere.nl

          • Peter van der Lee
            Message 5 of 7 , Sep 24, 2010
              Beste Frits
              Als je de map organisatie op je harde schijf gelijk maat aan de organisatie
              op je internet site werkt

              Op mijn harde schijf heb ik de map ... genealogie\, waarin alle bestanden
              en mappen van mijn genealogische gegevens
              verder de map ... genealogie\verzamelindex, waar in de verzamelindex
              gegenereerd wordt

              Deze zelfde structuur copieer ik naar mijn site en dan werkt het

              ---------------------------------------
              Vriendelijke groeten
              Peter van der Lee

              Message 6 of 7 , Sep 24, 2010
                Werkt inderdaad prima. BEDANKT!!!!
                Nadeel voor mij: Ik kan de verzalmelindex niet opbouwen via mijn Server (alwaar mijn genealogie-bestanden staan).
                Moet telkens voor opbouwen van verzamelindex benodigde bestanden naar locale HD kopiëren.
                Omslachtig, maar heb het er voor over.

                Message 7 of 7 , Sep 24, 2010
                  Ik heb dus eigenlijk gewoon altijd een copie van mijn site op de harde
                  schijf staan.
                  En werk altijd vanuit die HD, na wijziging op de HD copieer ik de gewijzigde
                  bestanden naar de provider.

                  vr.gr. Peter