Basisnaam bestanden html

  • Evelien van Ruitenbeek
    Message 1 of 5 , Aug 12, 2010
      Dag Allemaal,

      Ik ben weer bezig met het bijwerken van mijn bestanden voor mijn website.

      Nu werk ik met Windows 7 (64bits) en Pro-Gen/Dosbox en dat gaat prima.

      Totdat ik bij het wegschrijven van de bestanden in HTML met CSS opmaak iets
      vreemds opmerk.

      Voor de basisnaam voor de aan te maken bestanden kan ik maar drie tekens
      invoeren, terwijl dat zonder Dosbox en met Windows XP 8 of meer tekens
      waren.

      Is hier een oplossing voor?

      Groetjes,

      Evelien

      Message 2 of 5 , Aug 12, 2010
        Evelien van Ruitenbeek schreef:
> [...]
        >
        > Voor de basisnaam voor de aan te maken bestanden kan ik maar drie tekens
        > invoeren, terwijl dat zonder Dosbox en met Windows XP 8 of meer tekens

        Hallo Evelien,

        Binnen DOSBOX kan je alleen maar ouderwets bestandsnamen van 8 tekens
        maken. Aangezien er al kreten als "-frm3" e.d. vast in de bestandsnamen
        komt blijven er maar drie tekens over.
        Dat is een nadeel van die DOSBOX oplossing.

        Je had toch ook een installatie met VirtualPC? Binnen zo'n VirtualPC
        moet je wel de gewone lange bestandsnamen kunnen maken.

      • Evelien van Ruitenbeek
        Message 3 of 5 , Aug 12, 2010
          Evelien

> [...]

          Je had toch ook een installatie met VirtualPC? Binnen zo'n VirtualPC
          moet je wel de gewone lange bestandsnamen kunnen maken.

          Dag Johan,

          Nee, VirtualPC heb ik weer verwijderd omdat Pro-Gen met DosBox prima werkt.
          En het is niet zo'n ramp, want die html bestanden maak ik maar eens in het
          half jaar aan.
          Met drie tekens kan ik nog wel onderscheid maken tussen de bestanden die
          aangemaakt moeten worden.
          Vond het alleen vreemd....... maar nu begrijp ik waarom.
          Maar misschien moet ik toch weer eens gaan experimenteren met VirtualPC.....

          Want manlief zou ook graag weer zijn favoriete Dos spelletjes weer terug
          hebben :-)
          Met DosBox kreeg ik ze niet aan de praat.....

          In ieder geval bedankt voor de uitleg.

          Groetjes,
          Evelien
        • sauveurs2000
          Message 4 of 5 , Aug 15, 2010
            --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Evelien van Ruitenbeek" <evelienr@...> wrote:

            > Groetjes,
            > Evelien

            Hallo iedereen,
            Is het niet zo dat de versie alleen Win7 prof werkt met Virtual PC ?

            Mvg
            Saveurs G
            Message 5 of 5 , Aug 15, 2010
              sauveurs2000 schreef:

              > --- In pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>,

              L.S.,

              VirtualPC werkt met alle Windows 7 versies, en ook met Windows Vista en
              Windows XP. Het lastige is, dat je binnen VirtualPC zelf een Windows
              versie moet gaan installeren (bijv. XP) en registreren.

              Om dat eenvoudiger te maken heeft Microsoft een voor-geinstalleerde
              VirtualPC versie gemaakt onder de naam 'XPmode'. In XPmode zit een
              geregistreerde Windows XP SP3 versie. Tevens zit daar een functie in die
              ook de startmenu-items vanuit VirtualPC in Windows 7 beschikbaar maakt.

              Deze 'XPmode' is er alleen voor de duurdere Windows 7 versies
              (Professional, Enterprise en Ultimate).
              Met Windows 7 Starter of Home Premium werkt XPmode helaas niet, maar je
              kan daar dus wel VirtualPC gaan gebruiken en daarin zelf een 32-bit
              Windows versie installeren.