Probleem met pro-gen op nieuwe laptop (windows 7 - 64bit)

  • laudatedominum2001
    Message 1 of 8 , Jul 9 5:50 AM
      Ik heb dosbox en pro-gen geïnstalleerd op mijn laptop zoals beschreven; ik heb mijn data gekopieerd naar de map data en de nodige bestanden aangemaakt. Ik ondervind volgende problemen:
      Bij het openen van "PRO-GEN 3.ob via DOSbox" worden de voorbeeldbestanden (vorsten,...) blijkbaar normaal weergegeven maar mijn persoonlijke data worden niet gevonden (o personen, 0 relaties).
      Wanneer ik nieuwe gegevens wil invoeren werkt mijn numeriek klavier niet.
      Graag wat hulp!
      Met dank bij voorbaat,
      Ghislain Baert
      Message 2 of 8 , Jul 9 5:59 AM
        laudatedominum2001 schreef:

> [...]
        > persoonlijke data worden niet gevonden (o personen, 0 relaties).
        > Wanneer ik nieuwe gegevens wil invoeren werkt mijn numeriek klavier niet.

        Hallo Ghislain,

        Normaal worden bestanden via PRO-GEN Hulpprogramma 'Restore' ingelezen
        vanaf een eerder (of op een andere PC) aangemaakte 'Backup'. In dat
        geval wordt de lijst met bestandsgegevens in PRO-GEN automatisch bijgewerkt.

        Als er echter via Windows een PRO-GEN bestand in de PG30\NL\DATA map is
        gekopieerd zal deze niet automatisch in PRO-GEN zichtbaar worden.
        PRO-GEN houdt namelijk zelf een lijst bij van de bestandsgegevens (pad,
        naam en omschrijving) en ziet niet automatisch dat er een bestand in de
        PG30\NL\DATA map is toegevoegd.

        Als een bestand niet in de lijst voorkomt, kunt u deze eenvoudig
        toevoegen door in PRO-GEN naar 'Instellingen wijzigen' te gaan en daar
        via 'Nieuw PRO-GEN bestand aanmaken' de juiste gegevens in te vullen.
        PRO-GEN zal vervolgens dat reeds bestaande bestand openen.

        Voor uw Belgische AZERTY toetsenbord moet u in PRO-GEN onder
        "Instellingen wijzigen", "Toetsenbord instellen" de landcode "BE"
        invoeren; dan moet dat gaan werken.

      • gizze
        Message 3 of 8 , Jul 9 7:10 AM
          Hallo Johan,

          Misschien was mijn vraagstelling onduidelijk, maar de gesuggereerde stap: instellingen wijzigen - Nieuw Pro-gen bestand aanmaken - juiste gegevens invullen .... deed ik al en toch worden mijn data niet gevonden.
          Blijkbaar loopt iets anders fout ?

          Met vriendelijke groet,

          Ghislain Baert

          Message 4 of 8 , Jul 9 7:35 AM
            gizze schreef:

> [...]
            > stap: instellingen wijzigen - Nieuw Pro-gen bestand aanmaken - juiste
            > gegevens invullen .... deed ik al en toch worden mijn data niet gevonden.

            Hallo Ghislain,

            Dat kan ik zo niet beoordelen wat er fout gedaan is.

            Ik zou je aanraden om op de oude PC de bestanden via "PRO-GEN
            Hulpprogramma's", "Backup" op een USB-stick te zetten en dan op de
            nieuwe PC via "PRO-GEN Hulpprogramma's", "Restore een bestand" deze weer
            in te lezen.

            N.B. Voor de oplossing via DOSBOX moet de USB-stick al in de PC zitten
            vóórdat PRO-GEN gestart wordt; anders herkent PRO-GEN deze USB-stick
            niet automatisch.

            Hopelijk kan je het zo oplossen.

          • fritsbode
            Message 5 of 8 , Jul 9 8:07 AM
              --- In pro-gen@yahoogroups.com, Johan Mulderij <mulderij@...> wrote:

> [...]
              Is het niet gewoon een kwestie van de inhoud wijzigen van PG30\NL\PRO-GEN.CAT?
            • Ghislain Baert
              Message 6 of 8 , Jul 10 1:19 AM
                Hallo Johan,

                Inderdaad uw suggestie om een back-up te maken werkt, bedankt voor de snelle en accurate hulp.Blijft nog mijn numeriek klavier dat onbruikbaar is in pro-gen, ik kan wij wel behelpen met de getallen boven de letters op mijn toetsenbord maar dat is niet zo praktisch omdat je voortdurend moet wisselen tussen hoofd- en kleine letters (de instelling van mijn toetsenbord staat op azerty BE).
                Met vriendelijke groet,
                Ghislain Baert

                To: pro-gen@yahoogroups.com
                From: mulderij@...
                Date: Fri, 9 Jul 2010 16:35:37 +0200

                gizze schreef:

> [...]

                > stap: instellingen wijzigen - Nieuw Pro-gen bestand aanmaken - juiste

                > gegevens invullen .... deed ik al en toch worden mijn data niet gevonden.

                v��rdat PRO-GEN gestart wordt; anders herkent PRO-GEN deze USB-stick

                Message 7 of 8 , Jul 10 4:04 AM
                  Ghislain Baert schreef:
> [...]
                  > omdat je voortdurend moet wisselen tussen hoofd- en kleine letters
                  > (de instelling van mijn toetsenbord staat op azerty BE).

                  Hallo Gislain,

                  Werken de nummerieke toetsen 2, 4, 6 en 8 nu identiek aan de
                  pijltjes-toetsen, of doen ze helemaal niets?
                  Kan het zijn dat de num-lock functie is uitgeschakeld?

                • gizze
                  Message 8 of 8 , Jul 10 5:37 AM
                    Hallo Johan,

                    Probleem lijkt opgelost, blijkbaar moest ik wat meer geduld hebben!
                    Alvast bedankt,
                    Groeten,
                    Ghislain Baert