Afsluiten Pro-Gen

  • Evelien van Ruitenbeek
    Message 1 of 3 , Jul 8, 2010
      Hallo,

      Sinds vandaag krijg ik bij het afsluiten van Pro-Gen de melding: Opstarten
      module PGBACKUP.

      En dan gebeurt er niets meer en kan alleen maar afsluiten via de taakbalk en
      Venster sluiten en dan in een pop-up venster: proces beëindigen.

      Het vreemde is, dat er bij de volgende keer opstarten geen indexen worden
      aangemaakt wat normaal wel gebeurd wanneer er verkeerd werd afgesloten.

      Iemand een idee waar dit plotseling vandaan komt?

      Groetjes,

      Evelien

      Message 2 of 3 , Jul 8, 2010
        Evelien van Ruitenbeek schreef:
> [...]
        > aangemaakt wat normaal wel gebeurd wanneer er verkeerd werd afgesloten.
        >
        > Iemand een idee waar dit plotseling vandaan komt?

        Hallo Evelien,

        Heb je wellicht al geprobeerd, maar als je de PC opnieuw opstart gaat
        het dan nog fout?

        Blijft die melding 'Opstarten module PGBACKUP' op het scherm staan?

        Werkt Backup of Restore via "PRO-GEN Hulpprogramma's" nog wel?

        Dat er niet geindexeerd wordt klopt wel, want op dat moment is het
        huidige bestand al correct afgesloten, dus is herindexeren niet nodig.

      • Evelien van Ruitenbeek
        Message 3 of 3 , Jul 8, 2010
          Dag Johan,

          Dank voor je tips.
          Ik heb eerst nog even geprobeerd af te sluiten, maar het probleem bleef.
          Toen een back-up gemaakt en daarna weer afgesloten. Gaf geen probleem!
          Weer Pro-Gen gestart en weer afgesloten............. ging weer goed.
          Hoefde dus niet de pc opnieuw te starten.

          Er zat dus een "bitje"dwars? Of is Pro-Gen zo'n goed programma, dat hij op
          deze manier waarschuwt dat je een back-up moet maken? :-)
          Want dat had ik nl. al een week niet gedaan.......

          In ieder geval gaat het afsluiten weer goed.

          Groetjes,
          Evelien