Opgeslagen instellingen verdwenen?

  • W.Brasse@Gmail
    Message 1 of 5 , Jun 15, 2010
      Helpie...

      Ik was de opgeslagen instellingen voor kwartierstaat uitvoer aan het aanpassen, en toen raakte ik blijkbaar even een verkeerde toets aan, en nu zijn alle opgeslagen instellingen uit het menu verdwenen, zelfs die met een sterretje die niet gewist kunnen worden!?!

      Hoe krijg ik ze weer terug?

      Wil in Sittard

    • zasje_nl
      Message 2 of 5 , Jun 16, 2010
        Hallo Wil,

        Die krijg je niet zo maar terug als je buiten om PRO-GEN aan past, want binnen PRO-GEN zorgen die sterretjes juist als "wis"-bescherming.
        Toch kan ik je deels gerust stellen. Daar ik niet weet welke Patch-versie van PRO-GEN je gebruikt, kon ik je niet aanraden om de demo-versie van PRO-GEN er over heen te draaien, maar ik heb een andere oplossing.

        Verlaat PRO-GEN voor de volgende actie.
        Ga in deze E-group naar de koppeling "Files" en neem dan map TEXT, daar heb ik bestandje KWART.INI neergezet.
        Dit is het standaard-bestandje van PRO-GEN. Sla dit bestandje op (rechtermuis) in de map ..\PG30\NL\OUTPUT\
        (Voor bijna iedere uitvoer bestaat zo'n standaard INI-bestandje)

        Ik hoop dat hiermee je probleem enigszins verzacht wordt.

        Met vriendelijke groet,
        Joanne Meulenbelt
        Helpdesk PGGG

      • W.Brasse@Gmail
        Message 3 of 5 , Jun 16, 2010
          Hallo Joanne,

          Bedankt voor de tip, maar ik heb die file niet nodig gehad. Het bestandje
          KWART.INI bleek namelijk ook nog te staan in mijn map \SUPP (wijzigingsdatum
          uit 2003), en heb ik van daaruit gekopieerd naar \NL\OUTPUT. Zo heb ik een
          groot deel van de door mij aangepaste instellingen ook weer terug, ik mis er
          maar 1 of 2.
          Overigens was ik gewoon binnen PG (in windows venster) aan het aanpassen
          toen ik een of andere verkeerde toets raakte, daarom vind ik het wel raar
          dat alle kwartierstaat instellingen opeens weg waren.

          Vriendelijke groet,
          Wil Brassé, Sittard

          PS: nog even sluikreklame: ik was bezig met een uitvoer van de kwartierstaat
          van Toon Hermans voor de Limburgse Genwiki, binnenkort dus op
          http://genwiki.nl/limburg/index.php

> [...]

          > zijn alle opgeslagen instellingen uit het menu verdwenen, zelfs die met
          > een sterretje die niet gewist kunnen worden!?!

        • zasje_nl
          Message 4 of 5 , Jun 16, 2010
            Hallo Wil,

            TIP:
            Het lijkt mij niet zo'n verstandig idee om de map ...\SUPP als opslagmedium te gebruiken voor INI-bestanden, daar de map SUPP INI-bestanden gebruikt als "Installatie-scripts".
            PRO-GEN gaat automatisch zoeken naar het "tweeling-broertje/zusje" van dit INI-bestand, dus in dit voorbeeld KWART.LZH en zal dit bestand dus niet vinden in de map SUPP.
            Dit komt doordat de makers en Wim Nelis afgesproken hebben om de map SUPP als kenmerk installatie-map te geven. Je ziet geen verschil tussen installatie-INI's en OUTPUT-INI's (rommelig).

            Verstandiger is om in de map ...\OUTPUT een extra SUB-map aan te maken (bijvoorbeeld INI_map) en daar de kopieën te bewaren.
            (Het is altijd verstandig een regelmatig een back-up van de totale PRO-GEN te maken naar CD-ROM of USB-schijf)

          • W.Brasse@Gmail
            Message 5 of 5 , Jun 18, 2010
              Hallo Joanne,

              Je overschat me als je denkt dat ik de \SUPP map als opslag gebruik ;-)! Ik
              heb de hele Progen map wel een paar keer overgezet naar een nieuwe computer,
              en daarbij zijn die bestanden blijkbaar eens per ongeluk in kopie in deze
              map terecht gekomen. Aangezien ik niet wist wat er wel en niet in thuis
              hoort, liet ik alles fijn zitten zolang ik er geen last van had.
              Op mijn usb-stick heb ik wel nog een kopie van de Progen map met alleen de
              oorspronkelijke bestanden, en daar staan inderdaad alleen NL30BP en NL30BQ
              bestandjes.

              Groet en dank,
              Wil