GEDCOM-instellingen

  • Nico
    Message 1 of 2 , Feb 2, 2010
      Ik heb een GEDCOM bestand vanuit Pro-Gen aangemaakt en alle instellingen gelaten zoals ze standaard ingesteld zijn.
      Bij het uplaoden van dit bestand in een geneologieprogramma krjg ik twee bijzonderheden te zien.
      1. Er zit geen spatie tussen de voor en achternaam
      2. Onbekend GEDCOM-code: _PATR. Het patroniem wordt wel meegenomen, maar niet als zodanig gebruikt waardoor Pieter Pietersz. de naam Pieter(unknown) krijgt.

      In hoeverre kan dit vanuit de instellingen van Pro-Gen voorkomen worden?

      Ik hoor dat graag van iemand.

      Met vriendelijke groet,

      Nico Hoogzaad
    • Nico
      Message 2 of 2 , Mar 1, 2010
        L.S.

        Voor het presenteren van mijn genealogisch onderzoek op internet wil ik zowel gebruik maken van de tekstversie in HTML-CSS opmaak, zoals Pro-Gen die biedt, als van een programma waarin de grafische kant verzorgd wordt.

        Mijn keuze voor het programma dat de grafische presentatie ondersteund is The Next Generation waarvan ik weet dat een aantal Pro-Gen gebruikers daar enthousiast over zijn.
        Ik zou het erg plezierig vinden als iemand van deze gebruikers mij zou willen helpen om de communicatie tussen Pro-Gen en TNG via het GEDCOM-bestand te verbeteren. De installatie van TNG gaf geen problemen.

        U kunt mij persoonlijk e-mailen buiten dit podium om.

        Bij voorbaat dank en vriendelijk groet,

        Nico Hoogzaad