Genereren UGPC onder Windows 7

  • gnmaelbers
    Message 1 of 3 , Jan 6, 2010
      Het aanmaken van UGPC codes met behulp van het programma van Wim Nelis blijkt niet te werken in DOS-mode.
      Ik vind dat erg jammer, want ik gebruik die code voor de naamgeving van foto's, documenten etc.
      Heeft iemand daar al een oplossing voor?
      Zit er in de patch voor Windows 7 een oplossing voor dit probleem of is het echt onoplosbaar.
      Gelukkig heb ik nog een laptop met XP, maar om nu steeds heen en weer te moeten hoppen is ook niet helemaal ideaal.
      Ik wacht in spanning af.
      Vriendelijke groet,
      Gert Aelbers
    • trebornesnarf
      Message 2 of 3 , Jan 7, 2010
        Beste Bert Aelbers,

        Via "Wijzig gegevens personen" en vervolgens in de lijst de toetscombinatie Alt+F1 indrukken en kies daar voor "UGPC: Genereer unieke genealogische code" etc.
        Kies bij "Bestand" voor het bestand met de extensie ".def" en kies verder het veld waar de UGPC moet komen te staan etc.
        Dit heb ik persoonlijk gedaan, werkend op een computer met Windows-7

        Rob Fransen
        PGGG - Helpdesk

        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "gnmaelbers" <gert.aelbers@...> wrote:

> [...]
        > Gelukkig heb ik nog een laptop met XP, maar om nu steeds heen en weer te moeten hoppen is ook niet helemaal ideaal.

      • G.N.M. Aelbers
        Message 3 of 3 , Jan 7, 2010
          Beste Rob Fransen,

          Bedankt voor Uw reactie.
          Zo deed ik het inderdaad al jaren onder Windows XP. En het werkt kennelijk
          ook onder Windows-7 maar dan waarschijnlijk 32 bits.
          Ik zag later dat mijn vraag niet specifiek genoeg was. Mijn probleem doet
          zich voor onder Windows 7 64-bits.

          Met vriendelijke groeten,
          Gert Aelbers