RE: [pro-gen] sorteren huwelijken

  • Jos Verlaak
    Message 1 of 6 , Dec 15, 2009
      Probeer "uitvoer gegevens relaties"
      S voor sorteren
      m voor Sorteervoorwaarden maken
      Veld 1 - F1 - Veld wettelijk huwelijk
      Veld 2 - F1 - Veld kerkelijk huwelijk
      Start sorteren

      Geeft dit wat u zoekt, eventueel de zoekvelden wisselen?

      Groeten

      Jos Verlaak

      LS,

      In pro-gen kan ik sorteren op wettelijke huwelijksdatum of op
      kerkelijke huwelijksdatum.
      Kan iemand mij vertellen hoe ik moet sorteren op huwelijksdatum,
      ongeacht of dit wettelijk of kerkelijk is?

      In mijn bestand zijn voor 1800 namelijk veel mensen ofwel voor de
      kerk ofwel voor het gerecht getrouwd, maar soms ook allebei.

      Met vriendelijke groet,

      Robert Schrijnemakers

      08:37:00
    • Jean Buysmans
      Message 2 of 6 , Dec 15, 2009
        Enkel op wettelijke datum. Progen is intelligent en neemt bij afwezigheid
        van de wettelijke datum automatisch de kerkelijke datum voor de sortering.

        (juist getest in mijn bestand (40.000 personen)

[...]

      • Robert Schrijnemakers
        Message 3 of 6 , Dec 15, 2009
          Dank voor uw antwoorden.

          Pro-gen is weliswaar intelligent, maar soms heb
          je hetzelfde echtpaar er twee keer inzetten door
          verschillende schrijfwijzen en dan heb je een
          keer het wettelijk huwelijk en een keer het
          kerkelijk. Zou pro-gen op beide datums tegelijk
          sorteren krijg je in de lijst dat echtpaar bij
          elkaar staan ongeacht de schrijfwijze van hun
          namen. Nu krijg je eerst de lijst met wettelijke
          datum en daaronder pas de lijst met kerkelijke
          datum. Dan staat dat echtpaar dus ver uit elkaar en zie je het verband niet.

          At 11:16 15-12-2009, you wrote:

          >Enkel op wettelijke datum. Progen is intelligent en neemt bij afwezigheid
          >van de wettelijke datum automatisch de kerkelijke datum voor de sortering.
          >
          >(juist getest in mijn bestand (40.000 personen)

        • Ivo Gilisen
          Message 4 of 6 , Dec 15, 2009
            Beste,

            Wijzigen gegevens relaties
            De o van Opties
            Weergave-opties
            Zet tijdelijk Veldvervanging voor relatiegegevens gebruiken: JA
            Maak uw sortering

            Groetjes,
            Ivo Gilisen
            ivo.gilisen@...

[...]