Re: pro-gen op 64 bits

  • Jan
    Message 1 of 26 , Dec 9, 2009
      Yvette, Johan,
      ik heb gemerkt, dat het gelukkig nog steeds mogelijk is in DosBox, om met tekstbestanden te copy/pasten!
      Het is een trucje, dat ik bijna was vergeten, en dat ik gebruikte toen ik nog niet met Windows werkte maar met DOS.
      Het is de optie ASCII bestand inlezen in het scherm via ALT-F1.
      Standaard gebruik(te) ik een ASCII-bestandje genaamd c:\temp.txt,
      waarvan ik de inhoud steeds wijzigde.
      Je kopieert dan bijvoorbeeld een tekst uit Genlias naar dat bestandje, waardoor het automatisch wordt omgezet in platte tekst.
      Vervolgens lees je het gewoon in.
      Om niet elke keer de naam van het bestand te hoeven intypen, leg je de naam ervan vast in een F-toets met CTRL-F1.
      Wanneer Windows steeds om toestemming vraagt, om C:\temp.txt te wijzigen, is het handiger om het op een eventueel aanwezige andere harde schijf te plaatsen.
      Wat betreft het kleiner maken van het scherm; ik adviseer je één vaste schermgrootte te houden en er verder vanaf te blijven.
      In jouw voorbeeld van Genlias, kun je ProGen even minimaliseren met het minnetje, want overtypen van de tekst is dus (nog steeds) niet nodig.