ProGen html/css output op basis van "div" ipv Frames

  • weesje2003
    Message 1 of 16 , Dec 8, 2009
      LS,

      omdat mijn eigen website wat moeite heeft met frames in een div, zocht ik naar een andere output voor Progen?
      zelf heb ik een css-frm2.ptm geprobeerd om te bouwen, naar een "div" constructie, maar dan worden de variabelen niet opgepikt?
      mijn voorzichtige brouwsel:
      <!-- Created by : #USERNAME$! -->
      <!-- Date/Time : #DATE$! #TIME$! -->
      <!-- Program : PRO-GEN #VERSION$! -->
      <!-- File : #FILE$! -->
      <!-- ***** All rights reserved (C) #YEAR(DATE$)! #USERNAME$! ***** -->

      <head>
      <title>#TITLE!</title>
      width:200px;
      border: 1px solid #000000;
      float:left;
      }
      #output {
      width:200px;
      border: 1px solid #000000;
      float:left;
      }
      </head>

      de output is dus een lege pagina, met twee stukjes tekst.
      waarschijnlijk is dit wat kort door de bocht, maar het geeft wel aan wat mijn doel is.
      misschien moet er wel een nieuwe VTX komen om eea aan te sturen?
      ik heb geprobeerd om op #FILE4 te zoeken binnen de Progen-bestanden, omdat ik wilde zien of deze ergens gedefinieerd stond, maar helaas.
      zijn er anderen die het zonder frames doen vanuit Progen?
      alvast bedankt.
      Walther uit Zwijndrecht.
      Message 2 of 16 , Dec 8, 2009
        Beste Walther,

        > omdat mijn eigen website wat moeite heeft met frames in een div,
        > zocht ik naar een andere output voor Progen.
        > zelf heb ik een css-frm2.ptm geprobeerd om te bouwen,
        > naar een "div" constructie... [knip]

        Realiseer je goed wat het effect zal zijn van jouw idee. Bij een wat uitgebreidere output zijn beide kolommen ellenlang. Die arme site-bezoeker scrollt zich het heer en weer, of beter gezegd: op en neer. Dat wordt echt niet leuk meer.

        Maar wellicht is dat niet je doel. Ik zou eerst eens willen weten waarom jouw website moeite heeft met frames. Geef eens een url, zodat we kunnen zien hoe die website eruit ziet. Mogelijk levert dat dan een idee op hoe e.e.a. goed functionerend is te krijgen.

        > Misschien moet er wel een nieuwe VTX komen om eea aan te sturen.

        Nee, ik denk in eerste instantie niet aan een nieuwe VTX. Met een aangepaste template moet veel mogelijk zijn. Misschien moet er ook een nieuwe driver komen voor jouw output. Als me duidelijk is wat je precies wilt, kan ik je daarbij wel behulpzaam zijn.

        Met vriendelijke groet,
        Don Arnoldus, Helpdesk PGGG

      • weesje2003
        Message 3 of 16 , Dec 9, 2009
          Don,

          www.gansjes.nl
          ik gebruik een stukje javascript en een contentholder (div) om daar tekst, etc in te tonen.
          bij de start doe ik een onload in de DIV, daarna kies ik bijv een naam (de Gans), dan komt de nieuwe info nog steeds in de juiste div, maar als ik dan de output van Progen wil tonen (3 frames)dan kan die frameset niet in die contentholder (div) geplaatst worden.
          neem ik een pagina zonder frames dan werkt het wel, maar ik wel toch eigenlijk minimaal 2 frames tonen, nl index en data.
          om de info nu te tonen, laat ik nu maar een nieuwe pagina openen.
          alvast bedankt voor het meedenken.

          --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

> [...]
          >
          > Nee, ik denk in eerste instantie niet aan een nieuwe VTX. Met een aangepaste template moet veel mogelijk zijn. Misschien moet er ook een nieuwe driver komen voor jouw output. Als me duidelijk is wat je precies wilt, kan ik je daarbij wel behulpzaam zijn.

        • Cor Wildenberg
          Message 4 of 16 , Dec 9, 2009
            Helmond, 9 december 2009.

            Goede middag.

            Nu ook eens vraag van mijn kant over Progen.

            Gisteren heb ik vanuit Progen een gedcombestand gemaakt en ge-uploaded naar
            Geneanet.

            Als ik dan bij Geneanet een lijst van achternamen vraag op alfabet, dan
            komen er een aantal namen in een apart veld terecht.

            Dan zijn namen met voorvoegsels zoals aan den, an den, den, die, der.

            Deze worden in een apart veld opgenomen alfabetisch op eerste letter van het
            tussenvoegsel.

            Ik heb in Progen gezien dat voorvoegsels aangepast kunnen worden. Ik heb dat
            al een paar keer geprobeerd, maar iedere keer komen er toch weer achternamen
            via het aanmaken van een gedcombestand in een bestandje op eerste letter van
            het voorvoegsel. Ik vind dat vreemd, omdat andere tussenvoegsel wel gewoon
            alfabetisch worden verwerkt op de achternaam (zonder rekening te houden met
            het tussenvoegsel) wat ik ook eigenlij wel wil hebben.

            Zie

            http://gw5.geneanet.org/index.php3?b=wildrooy
            <http://gw5.geneanet.org/index.php3?b=wildrooy&lang=nl&pz=cornelis+christian
            us+johannes&nz=wildenberg&ocz=0&m=N&tri=A&x=12&y=2>
            &lang=nl&pz=cornelis+christianus+johannes&nz=wildenberg&ocz=0&m=N&tri=A&x=12
            &y=2

            Hoe kan ik dit voorkomen?

            Bij voorbaat hartelijk dank.

            U ziet mijn bestand bij Geneanet is fors en het aantal bezoeken is ook niet
            mis; sinds 22 april 2007 ruim 136.000 keer.

            Dus worden mijn gegevens driftig gelezen (en wellicht ook gebruikt, maar ik
            vind dat geen probleem.)

            Cor Wildenberg Helmond

            Al jaren een tevreden gebruiker van Progen.

            Groeten

            _____

            Ik gebruik de gratis versie van SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl>

            Uw PC enorm traag? Klik
            <http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/Lang_NL/?cid=signl> voor de
            oplossing!

          • Ed van de Walle
            Message 5 of 16 , Dec 9, 2009
              Dag Cor,

              Volgens ik me herinner, kun je die voorvoegsels in de site van Geneanet
              zelf, naar wens instellen; op mijn Geneanet-gedeelt gaat dit allemaal goed.

              Groet,

              Ed van de Walle/Tilburg

              _____

[...]

              http://gw5.geneanet <http://gw5.geneanet.org/index.php3?b=wildrooy>
              .org/index.php3?b=wildrooy
              <http://gw5.geneanet
> [...]

              vind dat geen probleem.)

              Cor Wildenberg Helmond

              Al jaren een tevreden gebruiker van Progen.

              <http://www.spamfighter.com/lnl> ter.com/lnl>

              Uw PC enorm traag? Klik
              <http://www.spamfigh
              <http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/Lang_NL/?cid=signl>
              ter.com/SLOW-PCfighter/Lang_NL/?cid=signl> voor de
              oplossing!

              Geen virus gevonden in het binnenkomende-bericht.
              Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
              Versie: 9.0.709 / Virusdatabase: 270.14.97/2550 - datum van uitgifte:
              12/07/09 08:33:00

            • Cor Wildenberg
              Message 6 of 16 , Dec 9, 2009
                Hallo Ed,

                Bedankt voor je reactie,

                Het vreemde is echter dat de meest gangbare tussenvoegsels wel goed in het
                alfabet terecht komen.

                En je kunt in progen ook tussenvoegsels bijvoegen. Heb ik ook gedaan, maar
                dat werkt niet voor 100 %.

                Ik ben benieuwd wie mij de oplossing geeft.

                Ik zal ook nog eens kijken bij geneanet maar daar ligt niet het probleem
                volgens mij. In het gedcombestand gaat het al fout en dat wordt toch in
                Progen aangemaakt.

                Groeten

                Cör Wildenberg

                Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>
> [...]

                Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                Versie: 9.0.709 / Virusdatabase: 270.14.97/2550 - datum van uitgifte:

              • Alex Mettau
                Message 7 of 16 , Dec 9, 2009
                  Hallo Cor,

                  Ik weet niet of dit aan ProGen of aan Geneanet ligt.
                  Het is in ieder geval mogelijk om de lijst met woorden, die ProGen als
                  voorvoegsel herkent, aan te passen.

                  Kies vanuit het hoofdmenu "Instellingen wijzigen", vervolgens "Voorvoegsels
                  aanpassen" en voeg de gewenste voorvoegsels, gescheiden door een spatie,
                  toe.

                  Ik weet niet of dit gevolgen heeft voor het Gedcom-bestand.

                  Vriendelijke groet,

                  Alex Mettau.

> [...]
                  >

                  > Groeten
                  >

                  > _____
                  >
                  > Ik gebruik de gratis versie van SPAMfighter

                • Luc Klaps
                  Message 8 of 16 , Dec 9, 2009
                    Dan heb je bij de Algemene opties dus Voorvoegsels herkennen op JA staan.

                    Luc Klaps

                    Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                    Message 9 of 16 , Dec 10, 2009
                      Hallo Luc,

                      Bedankt voor je reactie,

                      Ik heb dat inderdaad op JA staan, ik heb nogmaals een gedcom gemaakt maar
                      bijvoorbeeld bij het voorvoegsel AAN DEN, AAN HET, AN DE, DEN, DER, DIE, IN
                      ’T, IN DE, OP ’T, OP, OP DE, VOM blijft hij verkeerd sorteren.

                      Ik zal nog een keer de bestandscontrole draaien, wellicht dat het dan wel
                      goed gaat.

                      Wie geeft de oplossing?

                      Alvast hartelijk dank.

                      Groeten

                      Cor Wildenberg

                      Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                      Message 10 of 16 , Dec 10, 2009
                        Cor

                        Bij mij staan er geen komma's tussen de voorvoegsels.

                        Het is dus voldoende A à AB AAN ACHTER AEN AM AN AUF AUS BEI BIJ D D. DE DEL DELA DELLA enz. te hebben.
                        Ik weet nu zo vanbuiten niet hoe dat bestandje heet anders stuur ik je het wel op.

                        Luc Klaps

                        Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>
> [...]

                        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                        Versie: 9.0.709 / Virusdatabase: 270.14.97/2550 - datum van uitgifte:

                      • Pascal Janssens
                        Message 11 of 16 , Dec 10, 2009

                          --
                          Pascal Janssens

                        • Cor Wildenberg
                          Message 12 of 16 , Dec 10, 2009
                            Hallo Luc,

                            Bedankt voor je meedenken, maar het wil maar niet lukken.

                            Ik heb nu via progen de knop voorvoegsels “aan” een keertje op ”uit” gezet
                            en toen laten sorteren dan komen inderdaad ALLE voorvoegsels in de lijst op
                            alfabetische volgorde tussen de achternamen zonder voorvoegsel, dus dat
                            werkt goed.

                            Daarna heb ik die knoop weer op “aan” gezet en weer laten sorteren, dan
                            komen inderdaad de achternamen ( met en zonder voorvoegsel) prima op alfabet
                            te staan. Wederom een gedcom gemaakt en toch komen in Geneanet dan weer een
                            aantal achternamen op hun voorvoegsel gesorteerd in de lijst en een aantal
                            gewoon op de achternaam zonder rekening te houden met het voorvoegsel.

                            Ik heb alle voorvoegsels in het door jouw genoemde bestandje ingevoerd en ze
                            staan er ook in en het werkt ook goed als ik laat sorteren met die knop
                            “aan” of “uit”, dus moet het toch liggen aan het gedcombestand. Of toch bij
                            Geneanet die wellicht een aantal voorvoegsel niet als voorvoegsel herkent.

                            Ik begrijp er niets meer van!!!!

                            Wie oh wie??

                            Groeten

                            Cor Wildenberg

                            Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                            Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                            Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                            Message 13 of 16 , Dec 10, 2009
                              Hallo Luc,

                              Ik ben er nu uit.

                              Het ligt dus wel aan geneanet. Als je daar kiest voor personaliseren en dan
                              voor tussenvoegsels, dan krijg je een lijst met tussenvoegsels, maar die is
                              verreweg niet compleet. En inderdaad al mijn tussenvoegsels, die fout gaan
                              staan ook niet in die lijst. Vandaar. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd
                              aan Michel Halin met het verzoek om een oplossing.

                              Met vriendelijke groeten en ook bedankt voor het meedenken

                              Cor Wildenberg

                              Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                              Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                              Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                              Message 14 of 16 , Dec 11, 2009
                                Ik heb mijn lijst van voorvoegsels in het verleden aanzienlijk uitgebreid. Ik hoop dat het bestand wel nooit werd overschreven met het veranderen van computer of pro-genversie. Welk pro-genbestandje dat is weet ik niet. Als ik het weet kan ik je dat toezenden en kun je het editeren en de inhoud van de voorvoegsels aan Michel Halin bezorgen.

                                Mijn gegevens staan nu niet meer op GeneaNet. GeneaNet zet automatisch landen bij een aantal gemeenten en die zijn vaak verkeerd.
                                Er zijn ook een drietal mensen die ooit alles van mij hebben overgenomen: dus wellicht mijn ganse Gedcom op GeneaNet met verkeerde landen aan de plaatsen gekoppeld. Met het overnemen van gegevens heb ik op zich geen moeite - alhoewel ik het zinloos vind een ganse genealogie aan je eigen stamboom te hangen als het toch 'maar' een aanverwante is - maar wel met het feit dat nu overal de naam Klaps in Frankrijk en Nederland opduikt en die daar eigenlijk vrijwel niet voorkomt. Dat komt dus door die foutieve interpretatie van GeneaNet. Onlangs is er een nieuwe module gekomen die op basis van de naamgegevens in GeneaNet de oorsprong van een familienaam bepaalt. Dat is dus in mijn geval ook vrijwel waardeloos. Misschien zet ik er binnenkort wel nog eens opnieuw mijn kwartierstaat op. Maar hoe moet ik dan de juiste landen koppelen aan de plaatsen want in pro-gen gaat dat niet.

                                Luc Klaps

                                Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                                Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                                Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                                Message 15 of 16 , Dec 11, 2009
                                  Hallo Luc en Cor,

                                  Het bestandje met de voorvoegsels heet PRO-GEN.PFX en staat in de map NL.

                                  Denk er wel om een "platte" tekstverwerker zoals Kladblok te gebruiken als
                                  je de inhoud buiten Pro-Gen om wilt aanpassen. Het is altijd beter dit
                                  vanuit Pro-Gen zelf te doen.

                                  Maar als je een kopie wilt versturen naar een ander of naar GeneaNet dan
                                  vind je hierin alle voorvoegsels terug.

                                  Vriendelijke groet,

                                  Alex Mettau.

                                  Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>
                                  [mailto:pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com> ]
                                  Namens
                                  Luc
                                  Klaps
                                  Verzonden: woensdag 9 december 2009 19:38
                                  Aan: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                                  Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>

                                  Van: pro-gen@yahoogroups.com <mailto:pro-gen%40yahoogroups.com>
> [...]

                                  oplossing!

                                  _____

                                  Ik gebruik de gratis versie van SPAMfighter

                                  07:36:00

                                • Cor Wildenberg
                                  Message 16 of 16 , Dec 11, 2009
                                    Alex,
                                    Hartelijk dank, ik heb het bestand al doorgestuurd naar Michel Halin, hij
                                    zal zijn best gaan doen om die voorvoegsels bij geneanet ingevoerd te
                                    krijgen.

                                    Groeten

                                    Cor Wildenberg

[...]

                                    Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.