Re: [pro-gen] Fw: Verzamelindex

  • Peter van der Lee
    Message 1 of 17 , Nov 1, 2009
      Don

      Ik heb ook allemaal nette bestanden gegenereerd via CSS en alle namen staan
      ook netjes in de index
      Hoe het er uit ziet kan je zien op
      http://www.lee-munnik.nl/Genealogie/PRO-GEN-Index.htm
      Maar alle kwartierstaten en parentelen hebben netjes hun eigen naam, maar ik
      heb er ook persoonsbladen tussen zitten die dus niet naar een persoon
      vernoemd zijn.
      In het huidige overzicht zijn die persoonsbladen niet direkt te herkennen en
      dat vind ik jammer.

      Ik hoop dat mijn probleem zo een beetje duidelijker is

      ---------------------------------------
      Vriendelijke groeten
      Peter van der Lee

      Message 2 of 17 , Nov 1, 2009
        Peter van der Lee schreef:
> [...]
        > dat vind ik jammer.
        >
        > Ik hoop dat mijn probleem zo een beetje duidelijker is

        Beste Peter en Don

        In het menu "documenten kiezen" kun je met de knop "wijzigen" de namen
        van de documenten wijzigen. Dus 5 PRO-GEN output 43 1670 1820 kun je een
        eigen naam geven en die naam wordt ook bewaard. Zelf heb ik een
        parenteel in het Nederlands, Duits en Engels die aanvankelijk dezelfde
        naam kregen, maar die nu een verschillende naam hebben.

        --
        Hartelijke groeten

        Johannes Sijbom

        bezoek ook eens onze website
        <http://www.xs4all.nl/%7Ejbsijbom/gen_alg1.html>
      • Peter van der Lee
        Message 3 of 17 , Nov 1, 2009
          Johannes
          Dat is in iedergeval een tussentijdse oplossing. Maar het punt is eigenlijk
          dat ik die persoonsbladen zelf al een naam gegeven heb via CSS en dat ik
          graag zou zien dat die naam overgenomen wordt.

          Maar ik had die mogelijkheid die je aangeeft nog niet gezien.
          Bedankt.

          ---------------------------------------
          Vriendelijke groeten
          Peter van der Lee

          Message 4 of 17 , Nov 1, 2009
            Peter van der Lee schreef:

            > Maar alle kwartierstaten en parentelen hebben netjes hun eigen naam,
            > maar ik heb er ook persoonsbladen tussen zitten die dus niet naar
            > een persoon vernoemd zijn.

            Ik heb de bestanden op je site bekeken, speciaal de bestanden met een algemene naam. De genealogische samenhang daarvan ontgaat me volkomen. Misschien is dat wel het euvel. Welke selectie heb je gebruikt om de personen in die overzichten te bundelen? Het publiceren van genealogische gegevens is leuk, maar naar mijn smaak dient er toch wel een zekere logische samenhang te bestaan anders heeft publicatie niet zoveel zin.

            > In het huidige overzicht zijn die persoonsbladen niet direkt te herkennen
            > en dat vind ik jammer.

            Je weet inmiddels dankzij de opmerking van Johannes Sijbom hoe de titel van een document in de lijst kan worden aangepast.
            Beter zou zijn om de titel van het document meteen bij aanmaak goed te krijgen. Daartoe is de samenhang van belang, zie hierboven.

            > Maar het punt is eigenlijk dat ik die persoonsbladen zelf al
            > een naam gegeven heb via CSS en dat ik graag zou zien
            > dat die naam overgenomen wordt.

            Hoe je via CSS een andere naam geeft aan een document is mij een raadsel.
            CSS (Cascading Style Sheets) heeft slechts te maken met de vormgeving, niet met de feitelijke inhoud van een document.

            Je kunt het document via een ASCII- of HTML-editor natuurlijk inhoudelijk aanpassen. Ik denk dat je dat bedoelde

            De clou zit 'm echt in de manier waarop die documenten zijn samengesteld. En... houd het doel van publicatie in de gaten.

            Vriendelijke groeten,
            Don Arnoldus, helpdesk PGGG

          • Peter van der Lee
            Message 5 of 17 , Nov 1, 2009
              > Hoe je via CSS een andere naam geeft aan een document is mij een raadsel.
              > CSS (Cascading Style Sheets) heeft slechts te maken met de vormgeving,
              > niet met de feitelijke inhoud van een document.

              Joan Meulenbelt heeft een keer een aanpassingkje voor me gemakt in progen
              die wat in de HTML code zet.
              zodoende

              ---------------------------------------
              Vriendelijke groeten
              Peter van der Lee
              Message 6 of 17 , Nov 1, 2009
                Peter van der Lee schreef:

                > Joan Meulenbelt heeft een keer een aanpassingkje voor me gemaakt
                > in progen die wat in de HTML code zet. Zodoende

                OK, dat heeft dus niets met CSS van doen. Misschien moet Joanne hier nog 'n keer naar kijken.

                Overigens ga je voorbij aan mijn andere opmerkingen.
                Wat is de genealogische relevantie van de bedoelde output?

                Dan nog wat. Ik zie iets vreemds in de PGV I-pagina's op je site.
                Kan het kloppen dat er een image-bestand niet goed naar je server is getransporteerd?
                Ik mis namelijk een gif-bestandje genaamd arrow-R.gif
                Kun je dat eens nakijken?
                Dat bestandje maakt een wit pijlpuntje aan de rechterkant van het alfabetbalkje vlak nadat de link "Namenindex" is geactiveerd.
                Klik maar eens -online- achtereenvolgens op de knopjes "Achternamen" (pijltje links in beeld) en "Namenindex" (pijltje rechts ontbreekt).

                Vr.gr. Don Arnoldus, helpdesk PGGG

              • Peter van der Lee
                Message 7 of 17 , Nov 1, 2009
                  > Overigens ga je voorbij aan mijn andere opmerkingen.
                  > Wat is de genealogische relevantie van de bedoelde output?

                  Ik ben een verzamelaar en probeer een overzicht (voor zover mogelijk) van de
                  Van der Lee-en in Nederland.
                  Via internet kan je van alles publiceren met genealogische relevantie, maar
                  internet geeft ook een mogelijkheid om gegevens uit te wisselen.
                  Op deze manier hoop ik ook af en toe gegevens aangevuld te krijgen van
                  andere mensen, zodat op een gegeven moment losse stukjes, toch genealogische
                  samenhang krijgen.

> [...]
                  > Klik maar eens -online- achtereenvolgens op de knopjes "Achternamen"
                  > (pijltje links in beeld) en "Namenindex" (pijltje rechts ontbreekt).

                  Het Arrow-R bestandje was inderdaad niet goed overgekomen, volgens mij werkt
                  ie nu

                  Bedankt voor je opmerking, want dat had ik beslist niet opgemerkt.

                  ---------------------------------------
                  Vriendelijke groeten
                  Peter van der Lee
                  Message 8 of 17 , Nov 1, 2009
                    Peter van der Lee schreef:

                    > Het Arrow-R bestandje was inderdaad niet goed overgekomen,
                    > volgens mij werkt ie nu.
                    > Bedankt voor je opmerking, want dat had ik beslist niet opgemerkt.

                    Tja, als je bij het maken van de CSS-bestanden dagenlang hebt zitten puzzelen om dat goed te krijgen met die pijltjes en het werkt niet bij iemand die de toepassing online zet, dan ga je je natuurlijk afvragen hoe dat komt. Na analyse was er maar één mogelijkheid en dat bleek het geval.

                    Nu de "Home"-link op je site nog werkend maken. Je zou bijvoorbeeld kunnen linken naar http://www.lee-munnik.nl/Genealogie/.
                    Probeer maar eens je site te bekijken op een andere computer dan waarmee je de bestanden hebt gemaakt. Want het kan goed zijn, dat de Home-link op je eigen computer wel werkt omdat hij verwijst naar een interne map.

                    Succes ermee.

                    Vriendelijke groeten,
                    Don Arnoldus, helpdesk PGGG

                  • Peter van der Lee
                    Message 9 of 17 , Nov 1, 2009
[...]

                      En ook bedankt voor deze opmerking
                      ze werken nu correct

                      ---------------------------------------
                      Vriendelijke groeten
                      Peter van der Lee
                      Message 10 of 17 , Nov 2, 2009

                        Peter van der Lee schreef:

                        > En ook bedankt voor deze opmerking. Ze werken nu correct.

                        Toch niet... ;-(

                        De "Home"-link op http://www.lee-munnik.nl/Genealogie/PRO-GEN-Index.htm
                        verwijst naar http://mijn%20thuisblad/ en dat is geen correcte URL.

                        Ook in PGVI dient het adres van je homepage te worden ingegeven, omdat dat programma nog (tijdelijk) losstaat van PRO-GEN.
                        Zodra de Windows-versie van PRO-GEN is verschenen", hoeft het niet meer afzonderlijk te worden opgegeven.

                        Sorry dat ik zo doordram, maar met deze ervaringen worden ook andere gebruikers wijzer (hoop ik).

                        Vriendelijke groeten,
                        Don Arnoldus, Helpdesk PGGG

                      • Ivo Gilisen
                        Message 11 of 17 , Nov 2, 2009

                          Enkele toelichtingen.

                          Verzamelindex haalt de "titel van het document" niet uit de kop van de
                          html-files maar uit het *.htx-bestand, afdeling [metadata], lijn title=

                          Open met kladblok het htx-bestand en wijzig de tekst "PRO-GEN output" in de
                          gewenste tekst.

                          [metadata]
                          datafile=GILISEN
                          title=PRO-GEN output <- <-hier
                          created=17-10-2007

                          Met de knop “Wijzigen” in de Wizard Verzamelindex, scherm 'Documenten
                          kiezen', kunt u de beschrijving van het document ook wijzigingen.

                          Dit is meestal niet nodig bij de uitvoeren van stamreeksen, kwartierstaten,
                          genealogieën en parentelen omdat in die gevallen PG30 zelf zorgt voor een
                          keurige omschrijving in de vorm van bvb. 'Kwartierstaat van Peter van der
                          Lee'.

                          Bij 'Uitvoer personen' en 'Uitvoer relaties' maakt PG30 geen keurige titel
                          aan voor uw rapport. Dan komt er steevast "PRO-GEN output" als universele
                          titel te staan. En dat is vervelend. Die tekst zit en is op dit moment nog
                          vast en u kunt die dus enkel achteraf wijzigen. Johan heeft mij ooit
                          geschreven dat hij in de toekomst ook die titel instelbaar zal maken.

                          Groetjes,
                          Ivo Gilisen
                          ivo.gilisen@...
                          http://users.telenet.be/ivo.gilisen
                          ivo.gilisen@...
                          http://www.pro-gen.be

                          Message 12 of 17 , Nov 2, 2009
                            Ha Don

                            Ik ga mijn hele index opnieuw genereren en dan zou het volgens mij verholpen
                            moeten zijn, want ik had nog niet alle aanpassingen doorgevoerd.
                            Dat gaat aan het eind van de middag gebeuren, nu eerst nog even wat
                            huishouden.
                            ---------------------------------------
                            Vriendelijke groeten
                            Peter van der Lee

> [...]
                            > afzonderlijk te worden opgegeven.
                            >
                            > Sorry dat ik zo doordram, maar met deze ervaringen worden ook andere

                          • Peter van der Lee
                            Message 13 of 17 , Nov 2, 2009
                              Bedankt Ivo

                              ---------------------------------------
                              Vriendelijke groeten
                              Peter van der Lee

                              Message 14 of 17 , Nov 2, 2009
                                Beste Don

                                Met die Home link op PGVI bedoel je toch het veldje Home boven in de blauwe
                                balk?
                                Daar staat nu bij mij niets in.

                                - Ik zoek ook hoe ik weer in de instellingen kan komen, die hen ik na de
                                installatie een keer gezien, maar nu nergens te vinden.
                                Of moet ik een nieuwe bril aanschaffen.

                                vr.gr. Peter van der Le

> [...]
                                > afzonderlijk te worden opgegeven.
                                >
                                > Sorry dat ik zo doordram, maar met deze ervaringen worden ook andere

                              • Peter van der Lee
                                Message 15 of 17 , Nov 2, 2009
                                  Beste Don

                                  Toen ik mijn vorige index een keer weggooide, kwam ik opeens weer langs de
                                  instellingen
                                  Ik denk dat ik het nu dan goed heb.

                                  Vriendelijke groeten
                                  Peter van der Lee