RE: [pro-gen] PRO-GEN HTML-verzamelindex

  • Ivo Gilisen
    Message 1 of 16 , Oct 21, 2009
      Beste,

      Proficiat, een fantastisch programma.

      Groeten,
      Ivo Gilisen
      ivo.gilisen@...
      http://users.telenet.be/ivo.gilisen
      ivo.gilisen@...
      http://www.pro-gen.be

      Van: pro-gen@yahoogroups.com [mailto:pro-gen@yahoogroups.com] Namens Johan
      Mulderij
      Verzonden: woensdag 21 oktober 2009 0:41
      Aan: pro-gen@yahoogroups.com
      Onderwerp: [pro-gen] PRO-GEN HTML-verzamelindex

      Beste PRO-GEN gebruikers,

      Zojuist heb ik een nieuw programma "PRO-GEN HTML-verzamelindex"
      beschikbaar gemaakt op www.pro-gen.nl.

      Dit Windows programma maakt van meerdere PRO-GEN HTML-documenten één
      gezamenlijke index, zodat alle namen op uw genealogische website vanuit
      één scherm aanklikbaar zijn.
      Dit programma is bedoeld voor PRO-GEN gebruikers die meerdere - door
      PRO-GEN aangemaakte - HTML-documenten of CSS-documenten gebruiken op hun
      website. Deze documenten hebben allemaal hun eigen namenindex. Het
      PRO-GEN HTML-verzamelindex programma kan een gezamelijke namenindex
      maken die verwijst naar alle individuele documenten. Tevens maakt dit
      programma overzichtspagina's aan van alle gebruikte documenten en van
      alle aanwezige achternamen.
      Via de F1-toets verschijnt er een uitgebreid help-document, waarin de
      werkwijze en de diverse schermen beschreven worden. Ook kunt u in dit
      help-document lezen hoe u een eigen vormgeving kunt aanmaken.

      Hopelijk vinden jullie dit een nuttige uitbreiding van de mogelijkheden.

    • Evelien van Ruitenbeek
      Message 2 of 16 , Oct 21, 2009
        Dit is zeker een felicitatie waard, Johan en Dinant!
        Ik heb het meteen geïnstalleerd (ben nu eenmaal een nachtbraakster) en even
        met 1 bestand gekeken hoe het werkt.
        Heel mooi en heb er heel veel aan!

        Groetjes,
        Evelien

        Message 3 of 16 , Oct 21, 2009
          Bij mij werkt het helaas niet.

          Vriendelijke groeten van jacqueline Schmitz-van Dongen, Zellersacker 2126, 6546HR Nijmegen, tel. 0615627557 , 024-8445204
          MSN email; jmdong45@...
          email: jacqvandongen@...
          twitter gebruiker: http://twitter.com/ met genvandongen te vinden

          Webpagina: Klein Deuteren en familie de Leeuw.
          www.jacquelinevandongen.com
          Hierop zijn alle namen van al mijn voorouders te vinden

          Message 4 of 16 , Oct 21, 2009
            Johan,

            Ook bij bij lukt het niet (niet onder XP en niet onder Vista).
            Het installeren en opstarten lukt wel. Na het opstarten verschijnt het eerste scherm (Uitleg HTML verzamelindex) gedeeltelijk. De knop "Volgend" is half zichtbaar en de rest aan de rechterkant niet (het scherm vergroten met de muis geeft geen soelaas). Na keuze voor "Volgend" verschijnt het scherm "Document kiezen" gedeeltelijk. De knoppen "Map doorzoeken" en "Wijzigen" verschijnen niet. Ook nu weer is de knop "Volgend" voor een deel zichtbaar. De knop "Gereed" in het geheel niet. De knoppen recht van het documentvenster zijn lichtgrijs (maar dat is logisch denk ik, want er worden geen bestanden vermeld).

            Vriendelijke groeten,
            Wim Sels

            Message 5 of 16 , Oct 21, 2009
              Hallo,

              Ik heb het programma volgens instructies geïnstalleerd en het werkt prima.
              Alle uitvoermogelijkheden geprobeerd en alle bestanden werden geïndexeerd.

              Waarom het bij sommigen dan niet werkt ligt dan op het bordje van Johan
              Mulderij, maar die lost dat op gegarandeerd.

              succes

              groeten

              Cor wildenberg

> [...]

              Volg je de werkwijze zoals beschreven in de help-pagina's?
              Is de te indexeren HTML-uitvoer wel gemaakt met PRO-GEN inclusief

              _____

              I am using the Free version of SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/len>
              .
              We are a community of 6 million users fighting spam.
              SPAMfighter has removed 2714 of my spam emails to date.
              The Professional version does not have this message.

              Message 6 of 16 , Oct 21, 2009
                jacqalias upc schreef:

> [...]

                Volg je de werkwijze zoals beschreven in de help-pagina's?
                Is de te indexeren HTML-uitvoer wel gemaakt met PRO-GEN inclusief

              • Jaap Bos
                Message 7 of 16 , Oct 21, 2009
                  Hallo Johan

                  Een prachtige "PRO-GEN HTML-verzamelindex"
                  Het programma werkt goed en op de website draait het ook goed
                  Mooie aanvulling

                  http://members.home.nl/jaap.bos/
                  Knop "Jaap Bos"

                  Bedankt

                  Groet

                  Jaap Bos

                  Message 8 of 16 , Oct 21, 2009
                    Beste Johan,

                    Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren als Wim.
                    Het programma start met een foutboodschap over de index "List index out of
                    bounds (-1)" Als ik toch op OK klik dan bekom ik een klein schermpje midden
                    op mijn scherm. Ik kan dat met de muis slepend vergroten, maar het gelijkt
                    dan nog niet op dat wat als model in de help staat. De meldingen van het
                    modelscherm zijn niet (allemaal) aanwezig en deze die wel te zien zijn
                    worden voorafgegaan door een #+iets, dat lijkt op "variabelen of
                    constanten".
                    Ik probeer het scherm te beschrijven:
                    Bovenaan "#html.form=HTML verzamelindex" links uitgelijnd.
                    Op de tweede regel "html.p4=Instellingen" gecentreerd
                    Daaronder in het grijs #html.p3=Stijl kiezen / in wit html.p4=Instellingen /
                    in grijs html.p5=Voortgang
                    Als ik de volledige schermbreedte gebruik komt er vooraan nog
                    #html.p1=Uitleg en #html.p2=Documenten kiezen erbij.
                    Daaronder #1531.text=Opsle/(venstertje verbergt de rest)
                    Daaronder #1532.text=Besta/ idem
                    enz. nog met #1530.text=Index-Gegevens
                    en ook #1534, #1535, #1536, #1537 en #1538 in die volgorde boven elkaar.
                    Dus helemaal onbruikbaar.

                    Ik werk met een geregistreerde WindowsXP Professional, Service Pack 3; AMD
                    Athlon kloksnelheid 1.24 GHz, 1.00 GB

                    De 4 bestanden (kwartierstaten), die ik in C:\Website heb geplaatst, werden
                    vandaag aangemaakt met PG 3.0b patch 17, waarvan 3 met en 1 zonder CSS.
                    Als ik de bestanden zelf (in Firefox) opstart dan is alles normaal, dus
                    veronderstel ik dat het programma ze goed heeft aangemaakt.

                    Waarmee kan ik nog helpen om een oplossing te vinden?
                    Ik heb de indruk dat de html niet wordt geïnterpreteerd, of toch niet
                    volledig..
                    Veranderen van FIREFOX naar Internet Explorer geeft niets anders.

                    Met vriendelijke genealogische groet
                    Paul De Clerck, Heverlee
                    VVF-lidnummer 395
                    pdeclerck(ad)scarlet.be

> [...]
                    > het documentvenster zijn lichtgrijs (maar dat is logisch denk ik, want er

                    18:42:00
                    Message 9 of 16 , Oct 21, 2009
                      Wim Sels schreef:

> [...]
                      > recht van het documentvenster zijn lichtgrijs (maar dat is logisch
                      > denk ik, want er worden geen bestanden vermeld).

                      Hallo Wim,

                      Heb je iets gedaan met de lettergrootte van je beeldscherm?
                      Ook de instellingen van Windows kunnen van invloed zijn,
                      hoewel ik dat nauwelijks voorstelbaar acht.
                      Afijn, de oplossing moet bij Johan Mulderij vandaan komen.
                      Ik neem aan dat hij al rechtstreeks contact het je heeft opgenomen

                      Vriendelijke groeten,
                      Don Arnoldus, Helpdesk PGGG

                      Message 10 of 16 , Oct 21, 2009
                        Paul De Clerck schreef:

                        > Ik heb de indruk dat de html niet wordt geïnterpreteerd, of toch niet
                        > volledig..
                        > Veranderen van FIREFOX naar Internet Explorer geeft niets anders.

                        Paul, heb je het nu over het programma PRO-GEN- HTML-verzamelindex of over de output die daarmee is gemaakt?

                        De programma-vensters zelf hebben niets met HTML te maken. Je bekijkt die ook niet met een browser.
                        Waarom je die browser-verandering aangeeft is mij een raadsel.

                        Voor de feitelijke output is Javascript vereist, althans... afhankelijk van het gekozen model. Ik neem aan dat dat op de meeste computers functioneert, aangezien het merendeel van de tegenwoordige homeages c.q. websites (wat is het verschil daartussen?) van Javascript-truukjes is verzien.

                        Vriendelijke groeten,
                        Don Arnoldus, Helpdesk PGGG

                      • jacqalias upc
                        Message 11 of 16 , Oct 21, 2009
                          Installatie is gelukt, Ik kan gaan tot de mappen (openen zich niet (is dit ook de bedoeling zo?)
                          Ik klik dus op een map maar er komt niets te voorschijn.
                          Ik heb progen 3.0b-p17.
                          aanvulling 12 (ik weet het niet)
                          Ik denk dat ik Johanna Meulenbelt vraag of ze me helpt, met teamviewer.

                          Message 12 of 16 , Oct 22, 2009
                            Dag Don,

                            Volgens mij gebruik ik normale Window-instellingen en lettertypes. In afwachting van een berichtje van Johan ga ik verder zoeken.

                            Vriendelijke groeten,
                            Wim Sels

                            Message 13 of 16 , Oct 22, 2009
                              Dag Johan, Paul en Don,

                              Het probleem is inmiddels opgelost. Verlaging van de beeldschermresolutie van 120 naar 96 dpi en ook ik geniet van deze mooie uitbreiding van PRO-GEN.

                              Vriendelijke groeten,
                              Wim Sels

                              Message 14 of 16 , Oct 22, 2009
                                jacqalias upc schreef:

> [...]
                                >
                                > Webpagina: Klein Deuteren en familie de Leeuw.
                                > www.jacquelinevandongen.com
                                > Hierop zijn alle namen van al mijn voorouders te vinden

                                Hallo Jacqueline,

                                Wellicht dat er onder de map die je hebt gekozen, geen HTML-uitvoer van
                                PRO-GEN te vinden was. N.B. Een HTML-uitvoer kan alleen gebruikt worden
                                als die is aangemaakt met aanvulling 12 of later.

                                Probeer eens om de werkwijze te volgen die in het Help-bestand
                                beschreven staat. Het Help-bestand is te bereiken via de F1 toets.
                                Hopelijk gaat het dan wel lukken.

                              • gfm.bours
                                Message 15 of 16 , Oct 24, 2009
                                  Hoi Johan,

                                  Bij mij werkt deze uitbreiding perfekt.
                                  Het is een mooie en zeker een nuttige uitbreiding van PRO-GEN.
                                  Bedankt hiervoor.

                                  Groetjes,
                                  Gerrit