PRO-GEN HTML-verzamelindex

    Message 1 of 16 , Oct 20, 2009
      Beste PRO-GEN gebruikers,

      Zojuist heb ik een nieuw programma "PRO-GEN HTML-verzamelindex"
      beschikbaar gemaakt op www.pro-gen.nl.

      Dit Windows programma maakt van meerdere PRO-GEN HTML-documenten één
      gezamenlijke index, zodat alle namen op uw genealogische website vanuit
      één scherm aanklikbaar zijn.
      Dit programma is bedoeld voor PRO-GEN gebruikers die meerdere - door
      PRO-GEN aangemaakte - HTML-documenten of CSS-documenten gebruiken op hun
      website. Deze documenten hebben allemaal hun eigen namenindex. Het
      PRO-GEN HTML-verzamelindex programma kan een gezamelijke namenindex
      maken die verwijst naar alle individuele documenten. Tevens maakt dit
      programma overzichtspagina's aan van alle gebruikte documenten en van
      alle aanwezige achternamen.
      Via de F1-toets verschijnt er een uitgebreid help-document, waarin de
      werkwijze en de diverse schermen beschreven worden. Ook kunt u in dit
      help-document lezen hoe u een eigen vormgeving kunt aanmaken.

      Hopelijk vinden jullie dit een nuttige uitbreiding van de mogelijkheden.

    • Ivo Gilisen
      Message 2 of 16 , Oct 21, 2009

        Proficiat, een fantastisch programma.

        Groeten,
        Ivo Gilisen
        ivo.gilisen@...
        http://users.telenet.be/ivo.gilisen
        ivo.gilisen@...
        http://www.pro-gen.be

[...]

      • Evelien van Ruitenbeek
        Message 3 of 16 , Oct 21, 2009
          Dit is zeker een felicitatie waard, Johan en Dinant!
          Ik heb het meteen geïnstalleerd (ben nu eenmaal een nachtbraakster) en even
          met 1 bestand gekeken hoe het werkt.
          Heel mooi en heb er heel veel aan!

          Groetjes,
          Evelien

          Message 4 of 16 , Oct 21, 2009
            Bij mij werkt het helaas niet.

            Vriendelijke groeten van jacqueline Schmitz-van Dongen, Zellersacker 2126, 6546HR Nijmegen, tel. 0615627557 , 024-8445204
            MSN email; jmdong45@...
            email: jacqvandongen@...
            twitter gebruiker: http://twitter.com/ met genvandongen te vinden

            Webpagina: Klein Deuteren en familie de Leeuw.
            www.jacquelinevandongen.com
            Hierop zijn alle namen van al mijn voorouders te vinden

            Message 5 of 16 , Oct 21, 2009
              Johan,

              Ook bij bij lukt het niet (niet onder XP en niet onder Vista).
              Het installeren en opstarten lukt wel. Na het opstarten verschijnt het eerste scherm (Uitleg HTML verzamelindex) gedeeltelijk. De knop "Volgend" is half zichtbaar en de rest aan de rechterkant niet (het scherm vergroten met de muis geeft geen soelaas). Na keuze voor "Volgend" verschijnt het scherm "Document kiezen" gedeeltelijk. De knoppen "Map doorzoeken" en "Wijzigen" verschijnen niet. Ook nu weer is de knop "Volgend" voor een deel zichtbaar. De knop "Gereed" in het geheel niet. De knoppen recht van het documentvenster zijn lichtgrijs (maar dat is logisch denk ik, want er worden geen bestanden vermeld).

              Vriendelijke groeten,
              Wim Sels

              Message 6 of 16 , Oct 21, 2009
                Hallo,

                Ik heb het programma volgens instructies geïnstalleerd en het werkt prima.
                Alle uitvoermogelijkheden geprobeerd en alle bestanden werden geïndexeerd.

                Waarom het bij sommigen dan niet werkt ligt dan op het bordje van Johan
                Mulderij, maar die lost dat op gegarandeerd.

                succes

                groeten

                Cor wildenberg

> [...]

                Volg je de werkwijze zoals beschreven in de help-pagina's?
                Is de te indexeren HTML-uitvoer wel gemaakt met PRO-GEN inclusief

                _____

                I am using the Free version of SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/len>
                .
                We are a community of 6 million users fighting spam.
                SPAMfighter has removed 2714 of my spam emails to date.
                The Professional version does not have this message.

                Message 7 of 16 , Oct 21, 2009
                  jacqalias upc schreef:

> [...]

                  Volg je de werkwijze zoals beschreven in de help-pagina's?
                  Is de te indexeren HTML-uitvoer wel gemaakt met PRO-GEN inclusief

                • Jaap Bos
                  Message 8 of 16 , Oct 21, 2009
                    Hallo Johan

                    Een prachtige "PRO-GEN HTML-verzamelindex"
                    Het programma werkt goed en op de website draait het ook goed
                    Mooie aanvulling

                    http://members.home.nl/jaap.bos/
                    Knop "Jaap Bos"

                    Bedankt

                    Groet

                    Jaap Bos

                    Message 9 of 16 , Oct 21, 2009
                      Beste Johan,

                      Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren als Wim.
                      Het programma start met een foutboodschap over de index "List index out of
                      bounds (-1)" Als ik toch op OK klik dan bekom ik een klein schermpje midden
                      op mijn scherm. Ik kan dat met de muis slepend vergroten, maar het gelijkt
                      dan nog niet op dat wat als model in de help staat. De meldingen van het
                      modelscherm zijn niet (allemaal) aanwezig en deze die wel te zien zijn
                      worden voorafgegaan door een #+iets, dat lijkt op "variabelen of
                      constanten".
                      Ik probeer het scherm te beschrijven:
                      Bovenaan "#html.form=HTML verzamelindex" links uitgelijnd.
                      Op de tweede regel "html.p4=Instellingen" gecentreerd
                      Daaronder in het grijs #html.p3=Stijl kiezen / in wit html.p4=Instellingen /
                      in grijs html.p5=Voortgang
                      Als ik de volledige schermbreedte gebruik komt er vooraan nog
                      #html.p1=Uitleg en #html.p2=Documenten kiezen erbij.
                      Daaronder #1531.text=Opsle/(venstertje verbergt de rest)
                      Daaronder #1532.text=Besta/ idem
                      enz. nog met #1530.text=Index-Gegevens
                      en ook #1534, #1535, #1536, #1537 en #1538 in die volgorde boven elkaar.
                      Dus helemaal onbruikbaar.

                      Ik werk met een geregistreerde WindowsXP Professional, Service Pack 3; AMD
                      Athlon kloksnelheid 1.24 GHz, 1.00 GB

                      De 4 bestanden (kwartierstaten), die ik in C:\Website heb geplaatst, werden
                      vandaag aangemaakt met PG 3.0b patch 17, waarvan 3 met en 1 zonder CSS.
                      Als ik de bestanden zelf (in Firefox) opstart dan is alles normaal, dus
                      veronderstel ik dat het programma ze goed heeft aangemaakt.

                      Waarmee kan ik nog helpen om een oplossing te vinden?
                      Ik heb de indruk dat de html niet wordt geïnterpreteerd, of toch niet
                      volledig..
                      Veranderen van FIREFOX naar Internet Explorer geeft niets anders.

                      Met vriendelijke genealogische groet
                      Paul De Clerck, Heverlee
                      VVF-lidnummer 395
                      pdeclerck(ad)scarlet.be

> [...]
                      > het documentvenster zijn lichtgrijs (maar dat is logisch denk ik, want er

                      18:42:00
                      Message 10 of 16 , Oct 21, 2009
                        Wim Sels schreef:

> [...]
                        > recht van het documentvenster zijn lichtgrijs (maar dat is logisch
                        > denk ik, want er worden geen bestanden vermeld).

                        Hallo Wim,

                        Heb je iets gedaan met de lettergrootte van je beeldscherm?
                        Ook de instellingen van Windows kunnen van invloed zijn,
                        hoewel ik dat nauwelijks voorstelbaar acht.
                        Afijn, de oplossing moet bij Johan Mulderij vandaan komen.
                        Ik neem aan dat hij al rechtstreeks contact het je heeft opgenomen

                        Vriendelijke groeten,
                        Don Arnoldus, Helpdesk PGGG

                        Message 11 of 16 , Oct 21, 2009
                          Paul De Clerck schreef:

                          > Ik heb de indruk dat de html niet wordt geïnterpreteerd, of toch niet
                          > volledig..
                          > Veranderen van FIREFOX naar Internet Explorer geeft niets anders.

                          Paul, heb je het nu over het programma PRO-GEN- HTML-verzamelindex of over de output die daarmee is gemaakt?

                          De programma-vensters zelf hebben niets met HTML te maken. Je bekijkt die ook niet met een browser.
                          Waarom je die browser-verandering aangeeft is mij een raadsel.

                          Voor de feitelijke output is Javascript vereist, althans... afhankelijk van het gekozen model. Ik neem aan dat dat op de meeste computers functioneert, aangezien het merendeel van de tegenwoordige homeages c.q. websites (wat is het verschil daartussen?) van Javascript-truukjes is verzien.

                          Vriendelijke groeten,
                          Don Arnoldus, Helpdesk PGGG

                        • jacqalias upc
                          Message 12 of 16 , Oct 21, 2009
                            Installatie is gelukt, Ik kan gaan tot de mappen (openen zich niet (is dit ook de bedoeling zo?)
                            Ik klik dus op een map maar er komt niets te voorschijn.
                            Ik heb progen 3.0b-p17.
                            aanvulling 12 (ik weet het niet)
                            Ik denk dat ik Johanna Meulenbelt vraag of ze me helpt, met teamviewer.

                            Message 13 of 16 , Oct 22, 2009
                              Dag Don,

                              Volgens mij gebruik ik normale Window-instellingen en lettertypes. In afwachting van een berichtje van Johan ga ik verder zoeken.

                              Vriendelijke groeten,
                              Wim Sels

                              Message 14 of 16 , Oct 22, 2009
                                Dag Johan, Paul en Don,

                                Het probleem is inmiddels opgelost. Verlaging van de beeldschermresolutie van 120 naar 96 dpi en ook ik geniet van deze mooie uitbreiding van PRO-GEN.

                                Vriendelijke groeten,
                                Wim Sels

                                Message 15 of 16 , Oct 22, 2009
                                  jacqalias upc schreef:

> [...]
                                  >
                                  > Webpagina: Klein Deuteren en familie de Leeuw.
                                  > www.jacquelinevandongen.com
                                  > Hierop zijn alle namen van al mijn voorouders te vinden

                                  Hallo Jacqueline,

                                  Wellicht dat er onder de map die je hebt gekozen, geen HTML-uitvoer van
                                  PRO-GEN te vinden was. N.B. Een HTML-uitvoer kan alleen gebruikt worden
                                  als die is aangemaakt met aanvulling 12 of later.

                                  Probeer eens om de werkwijze te volgen die in het Help-bestand
                                  beschreven staat. Het Help-bestand is te bereiken via de F1 toets.
                                  Hopelijk gaat het dan wel lukken.

                                • gfm.bours
                                  Message 16 of 16 , Oct 24, 2009
                                    Hoi Johan,

                                    Bij mij werkt deze uitbreiding perfekt.
                                    Het is een mooie en zeker een nuttige uitbreiding van PRO-GEN.
                                    Bedankt hiervoor.

                                    Groetjes,
                                    Gerrit