Re: [pro-gen] Een vervelende toets..

  • Paul van Gool
    Message 1 of 9 , Oct 20, 2009
      Evelien, het is niet verwonderlijk dat dit niet de oplossing was. Jij klikt namelijk op die knop in de SysRq mode en niet in de PrtScr mode. PrttScr, of voluit printscreen zal bijna altijd normaal werken, zowel onder Windows als in een Dosbox, waar die print naartoe gaat is echter afhankelijk van de instellingen op jouw pc. Door die instellingen kan het gebeuren dat de pc gaat hangen.
      De systeem request functie zal echter vaak leiden tot wat het hangen van de pc lijkt, zeker als je zoals met ProGen onder windows zit te werken. Helaas is de basis functie van die toets SysRq. Voor zover ik weet is dit niet te voorkomen anders dan door goed op te letten.

      Groeten
      Paul

      Message 2 of 9 , Oct 20, 2009
        Dag Paul,

        Wat jammer nou!
        Ik hoopte die toetsfunctie uit te kunnen schakelen, dus zal ik F12 maar niet
        meer gebruiken.
        Die knop zit zó dicht naast de SysR knop, dat de zijkant van mijn vinger hem
        raakt het al mis is.....

        Groetjes en bedankt,
        Evelien

> [...]

        In het tab-blad 'Overige' kan je het vakje 'PrtSc' aanvinken.
        Dan behoort het drukken op de PrintScreen toets het systeem niet meer te

      • Sjouwke
        Message 3 of 9 , Oct 20, 2009
          Misschien een heel simplistisch bedachte oplossing: Als je die toets toch
          niet gebruikt, kun je hem dan niet onklaar maken? Of eraf slopen, of iets
          ertussen steken zodat ie niet meer kan worden ingedrukt?
          Op de kassa bij mij op het werk is een toets die bv helemaal klem zit, die
          is met geen mogelijkheid meer in te drukken ;-)

          groetjes,
          SJOUWKE

          _____

> [...]

          In het tab-blad 'Overige' kan je het vakje 'PrtSc' aanvinken.
          Dan behoort het drukken op de PrintScreen toets het systeem niet meer te

          Geen virus gevonden in het binnenkomende-bericht.
          Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
          Versie: 9.0.686 / Virusdatabase: 270.14.21/2445 - datum van uitgifte:
          10/20/09 05:55:00

        • Evelien van Ruitenbeek
          Message 4 of 9 , Oct 20, 2009
            Dag Sjouwke,

            Ha ha, toen het net weer gebeurde heb ik de toets eruit gewipt!!!
            Ik heb nl. onder elke F toets wel wat staan, dus vond het zonde om die toets
            niet meer te gebruiken.
            Dus deze oplossing..........simplistisch, maar wel doeltreffend:-)

            Groetjes,
            Evelien

> [...]

            Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
            Versie: 9.0.686 / Virusdatabase: 270.14.21/2445 - datum van uitgifte:

          • pvgool
            Message 5 of 9 , Oct 21, 2009
              Evelien, ik ben toch even op zoek gegaan naar een manier om die toets uit te schakelen. Heb een programmatje gevonden die dit zou kunnen doen. Ik heb het echter niet zelf uitgetest.
              Hier is een link naar dat (gratis) programma http://www.inchwest.com/mapkeyboard.aspx

              --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Evelien van Ruitenbeek" <evelienr@...> wrote:

> [...]
              > meer gebruiken.
              > Die knop zit zó dicht naast de SysR knop, dat de zijkant van mijn vinger hem

            • Evelien van Ruitenbeek
              Message 6 of 9 , Oct 21, 2009
                Hallo Paul,

                Ik heb het uitgetest en het werkt!!!
                En zo verschrikkelijk eenvoudig.
                Hier ben ik erg blij mee, dank je wel voor de moeite.

                Groetjes,
                Evelien