Backup restore

  • Peter van der Lee
    Message 1 of 5 , Oct 10, 2009
      Ik heb een extra progen geinstalleerd voor proefjes, maar als ik daar wil backuppen krijg ik de melding "dit is niet de eerste diskette van een backupset"
      Maar ik heb gewoon een map op mijn harde schijf aangegeven.

      Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

      Message 2 of 5 , Oct 10, 2009
        Peter van der Lee schreef:

> [...]
        > "dit is niet de eerste diskette van een backupset".
        > Maar ik heb gewoon een map op mijn harde schijf

        Ik denk dat je de functie Restore hebt opgeroepen in plaats van Backup.

        Bij Restore gaat PRO-GEN zoeken naar de laatste backup-bestanden om die weer om te zetten in databestanden.

        Denk er ook aan, dat bij de functie Backup en Restore geen mapnamen (directory-names) mogen worden gebruik die langer zijn dan acht tekens.

        Vriendelijke groeten,
        Don Arnoldus, helpdesk PGGG

      • Peter van der Lee
        Message 3 of 5 , Oct 10, 2009
          Ok Don, dat was waar

          maar nu wil ik echt bacuppen en skipt ie gewoon, terwijl ik toch bij de
          algemen opties opgegeven heb dat backuppen is toegestaan

          Wat is dat nu weer?

          ---------------------------------------
          Vriendelijke groeten

          Message 4 of 5 , Oct 13, 2009
            Peter van der Lee schreef:

            > ...maar nu wil ik echt bacuppen en skipt ie gewoon,
            > terwijl ik toch bij de algemen opties opgegeven heb
            > dat backuppen is toegestaan.
            >
            > Wat is dat nu weer?

            Het probleem nu, is dat ik je misschien niet begrijp... ;-((

            Wat bedoel je met "skipt ie gewoon"?

            Hier in West-Friesland is skip een schip, maar dat zal je niet bedoelen, denk ik.

            Ik neem aan dat er iets wordt overgeslagen. Probeer je iets te backuppen waarvan al een backup gemaakt is?
            En... doe je dat bij het afsluiten van PRO-GEN of doe je dat geforceerd via "PRO-GEN hulpprogramma's" >> "Backup / Restore" >> "Backup huidig"?
            In het eerste geval zou PRO-GEN wel eens iets kunnen overslaan, omdat er sinds de laatste backup van de desbetreffende bestandsset geen data is gewijzigd. Kies dan voor de tweede methode van bovenstaande opsomming.

            Vriendelijke groeten,
            Don Arnoldus, Helpdesk PGGG

          • Peter van der Lee
            Message 5 of 5 , Oct 13, 2009
              Don

              Dat had je goed geinterpreteerd.!

              Ik heb van alles geprobeerd met backuppen maar het wilde maar niet lukken.
              uiteindelijk heb gewoon een nieuwe installatie gedaan en toen werkte het wel
              (De eerste installatie had ik gedaan door een map te copieren en in de cat
              file de bestandspaden aan te passen.)

              Dus ik ben niet achter de oorzaak gekomen, maar het probleem is wel
              verholpen.

              En natuurlijk bedankt voor je bereidheid om mee te denken.

              Vriendelijke groeten
              Peter van der Lee