RE: [pro-gen] Steeds weer afsluiten...

  • Evelien van Ruitenbeek
    Message 1 of 11 , Jul 11, 2009
      Ondertussen Pro-Gen helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar al snel was het
      weer mis.
      Maar kreeg wel iets extra's te zien waar ik behoorlijk van opkeek :-(
      Ik zag de foutmelding in de personenlijst en in die lijst geen namen te
      zien, alleen een komma!
      Na het afsluiten en weer opstarten waren die natuurlijk wel weer te zien.
      Ook het bestand geëxporteerd en weer geïmporteerd in een nieuw bestand.
      Ook daar hetzelfde euvel.
      Wat gegevens toegevoegd in een ander bestand, helaas.........
      Wat er nu fout gaat............ ik weet het in ieder geval niet meer.
      Heb dit nog nooit meegemaakt.
      Mijn pc heeft geen problemen voor zover ik dat kan nagaan.
      Alles is up-to-date, geen "gekke"dingen gedaan of programma's
      geïnstalleerd.....
      Alleen een nieuwe printer geïnstalleerd, maar daar installeer ik alleen de
      drivers van, nooit de toeters en bellen.

      Ben reuze benieuwd of je nu nog een tip hebt.......

      Groetjes,
      Evelien

      Message 2 of 11 , Jul 11, 2009
        Hallo Evelien,

        Het lijkt alsof iets in jouw PC de toegang tot bestanden beperkt. Als er
        in de lijst i.p.v. namen enkel een komma verschijnt, dan is het .MEM
        bestand niet beschikbaar.

        Wellicht is je virus-scanner, firewall of spyware-scanner de boosdoener.
        Probeer het volgende eens om de oorzaak te achterhalen:
        • Haal eerst de internet-stekker uit de PC (of schakel de
        internet-verbinding uit).
        • Zet nu de firewall-software uit. Klik hiertoe met de
        rechter-muis-knop op het tekentje van de firewall in de windows-balk
        naast het klokje.
        • Als de firewall-software uit staat, start dan PRO-GEN en test of het
        probleem is opgelost.
        • Helpt dit niet, schakel dan de virus-scanner en/of de anti-spyware
        software eens uit en test of het typen dan weer normaal werkt.
        • Vergeet niet de uitgeschakelde software weer aan te zetten, vóórdat u
        de internet-stekker weer aansluit.

        Als blijkt dat de firewall (of de virusscanner / anti-spyware software)
        de oorzaak is, download en installeer dan via de website van de
        leverancier van die software de nieuwste versie. Hopelijk is het dan
        opgelost.

      • Evelien van Ruitenbeek
        Message 3 of 11 , Jul 11, 2009
          Dag Johan,.

          Het zou goed kunnen dat mijn virusscanner de oorzaak is.
          Een aparte firewall gebruik ik niet, alleen die van Windows zelf.
          Maar ik heb wel op 3 juli mijn anti-virusprogramma (Kasperksy) ge-update
          naar de nieuwste versie !
          En nu ik goed nadenk (doe ik soms!) begon de ellende daarna.
          Daar heb ik dus helemaal niet aangedacht, omdat ik al een paar jaar dit
          programma gebruik en nooit problemen heb gehad.
          Ik zal de instellingen eens nalopen en laat weten of dit het probleem is
          geweest.

          Message 4 of 11 , Jul 11, 2009
            Dag Johan,

            Nadat ik Anti-virus voor bestanden uitgeschakelde, heb ik twee uur van alles
            gedaan in Pro-Gen en zonder problemen!
            De functie Anti-virus voor bestanden heb ik uitgeschakeld.
            Kijk maar, want dit doet deze functie:

            Anti-Virus voor bestanden voorkomt infectie van het bestandssyteem van de
            computer. Dit onderdeel wordt geladen bij het opstarten van het
            besturingssysteem en in het RAM van de computer uitgevoerd, en scant alle
            bestanden die worden geopend, opgeslagen of uitgevoerd.

            Misschien een tip voor anderen!

            Groetjes, ik kan weer rustig slapen:-)
            Evelien