RE: [pro-gen] Pro-Gen, geweldig programma - maar hoe nu verder?

  • Yvette Hoitink
    Message 1 of 2 , Apr 3, 2009
      Hallo Wybe,

      Normaal heb ik het niet op Dr. Phil, maar een van zijn uitspraken spreekt me
      erg aan: "The best predictor of future behavior is past behavior", oftewel:
      om het gedrag in de toekomst te voorspellen kun je het best kijken naar
      gedrag in het verleden.

      Aangezien er al zeker sinds 1993 gesproken wordt over een Windows-versie
      maar die er nog steeds niet is, heb ik er niet veel vertrouwen in dat er op
      korte termijn een Windows-versie komt. Ik gebruik Pro-gen nu alleen nog maar
      voor het bijhouden van de personen en familierelaties en gebruik TNG
      (webgebaseerde software) voor alle media eromheen. Zie bijv.
      http://marijnissen.dutchgenealogy.nl voor een voorbeeld.

      Ik snap dat het overzetten naar Windows veel werk is en dat de makers hier
      wellicht geen tijd voor hebben. Misschien is het het overwegen waard om
      Pro-gen open source te maken. Dan kunnen mensen zoals ik, die enthousiaste
      Pro-gen gebruikers zijn en een IT-achtergrond hebben, helpen om Pro-gen weer
      helemaal van deze tijd te maken. Want het concept staat nog steeds als een
      huis, dat blijkt wel uit het feit dat er zoveel mensen zijn die na al die
      jaren nog steeds het DOS-programma gebruiken!

      Yvette Hoitink