Pro-Gen laat computer vastlopen

  • jschrlmr
    Message 1 of 2 , Mar 5, 2009
      Hallo mede Pro-Gen'ers.

      Na een eerste toetsaanslag na het opstarten van Pro-Gen onder Vista Home Premium SP1 "bevriest" de computer, waarbij het beeldscherm een soort van eveneens bevroren ruis vertoont. Windows taakbeheer is niet bereikbaar, alleen het geforceerd uitzetten van de computer door het ingedrukt houden van aan/uit knop resteert.

      Het vreemde is dat tot vorige week er geen problemen waren met dezelfde configuratie, afgezien van wellicht een automatisch geinstalleerde windows update. Het opnieuw downloaden en installeren van Pro-Gen compleet met aanvulling 17 veranderde niets, zelfs niet in de kale demo versie, noch het veranderen van de eigenschappen (zoals comptabiliteitsmodus, scherminstellingen e.d.). Na 10 pogingen ben ik een beetje door de ideeen heen, iemand nog een suggestie?

      m.v.g.,

      Han Schoorlemmer
    • jschrlmr
      Message 2 of 2 , Mar 6, 2009
        De aanhouder wint blijkbaar.... de boosdoener van het euvel lijkt een beveiligingsprogramma te zijn dat pas zichtbaar aanwezig als Internet Explorer is opgestart en op verzoek van een bank was geinstalleerd. Ineens viel me op dat het al geladen wordt tijdens het opstarten van de computer en behoorlijk wat geheugen in beslag nam. Programma verwijderd en Pro-Gen draait weer zoals het hoort.

        Pffffffff

        m.v.g.,

        Han Schoorlemmer