sorteervoorwaarde voor Code

  • Jacqueline van Dongen
    Message 1 of 8 , Feb 17, 2009
      Kan er in progen bij een nieuwe versie bij de sorteervoorwaarde S door
      de makers voor Code gemaakt worden. Deze is van belang.
      Jacq
    • Evelien van Ruitenbeek
      Message 2 of 8 , Feb 17, 2009
        Dag Jacqueline,

        Die staat volgens mij al standaard bij de sorteermogelijkheden onder
        Persoonscode.

        Groetjes,
        Evelien

        Kan er in progen bij een nieuwe versie bij de sorteervoorwaarde S door de
        makers voor Code gemaakt worden. Deze is van belang.
        Jacq

      • jacqueline van Dongen
        Message 3 of 8 , Feb 17, 2009
          Ik zie hem niet hoor

          Vriendelijke groeten van jacqueline van Dongen, Zellersacker 2126, 6546HR Nijmegen,
          tel. 0615627557, 024-8445204 Ik kan gratis naar een vast nummer bellen.
          goede email; info@...
          msn email: j.dongen40@...

          Mijn nieuwe email: jacqvandongen@...

          Webpagina Klein Deuteren en familie de Leeuw:

          www.jacquelinevandongen.com

          Message 4 of 8 , Feb 17, 2009
            Wat gek, volgens mij moet Persoonscode na Overlijdenplaats komen in het
            overzicht van de sorteervoorwaarden bij personen.

            Iemand een idee???

            Groetjes,
            Evelien

            Kan er in progen bij een nieuwe versie bij de sorteervoorwaarde S door de
            makers voor Code gemaakt worden. Deze is van belang.
            Jacq

          • Jos Verlaak
            Message 5 of 8 , Feb 17, 2009
              Opties - lijstdefinities heeft een sortering op code

              Groeten
              Jos

              Kan er in progen bij een nieuwe versie bij de sorteervoorwaarde S door de
              makers voor Code gemaakt worden. Deze is van belang.
              Jacq

            • Alex Mettau
              Message 6 of 8 , Feb 17, 2009
                Hallo Evelien en Jacqueline,

                Bij mij staat "Sorteer op code" in de lijst met standaard sorteervoorwaarden
                bij personen. Of ik die zelf heb toegevoeg, of dat die standaard aanwezig
                is, weet ik niet meer.

                Als de voorwaarde ontbreekt is die makkelijk zelf toe te voegen als volgt:
                Druk in de lijst met de standaard voorwaarden op <ins>. Een lege regel
                verschijnt.
                Druk op <F1>, er verschijnt een veld waarin een voorwaarde kan worden
                ingetoetst. Type hier "Persoon Code", zonder aanhalingstekens en met een
                spatie tussen de woorden. Druk op <Enter> en geef een omschrijving, b.v.
                Persoonscode. Druk twee keer op <Esc>. Bevestig de vraag met "J" en de
                voorwaarde is toegevoegd.

                Vriendelijke groeten,

                Alex Mettau.

                > Wat gek, volgens mij moet Persoonscode na Overlijdenplaats komen in het
                > overzicht van de sorteervoorwaarden bij personen.

> [...]
              • pdeclerck
                Message 7 of 8 , Feb 17, 2009
                  Dag allemaal,
                  Bij mij is het sorteren op "Persoon Code" ergens achteraan toegevoegd en
                  niet standaard aanwezig.

                  Wat mij interessant leek, en wat ik dus al lang heb aangemaakt, is een
                  selectievoorwaarde op de inhoud van het veld Persoon Code.
                  Dat is zo eenvoudig dat het geen naam heeft!!!

                  gewoon : Persoon Code ~"?"

                  Geef dat een omschrijving mee zoals: Persoon Code bevat "?"
                  (die al standaard elders voor andere velden door de makers is gebruikt)

                  Een mogelijk gebruik is om uit een totaalbestand (eventueel overlappende)
                  deelbestanden te selecteren door de passende letters in het code-veld te
                  plaatsen. Ik gebruik dat om families terug uit elkaar te halen na een
                  samenvoeging bijvoorbeeld.
                  Handig is dat je jezelf in de families van je vader, je moeder, je
                  schoonouders, enz. kan plaatsen mits uzelf alle nodige letters toe te
                  kennen. Dit laatste kan je voor een selectie met een makro of een kleine VTX
                  bereiken.

                  Met vriendelijke genealogische groet
                  Paul De Clerck, Heverlee
                  pdeclerck(ad)scarlet.be

                • j.dongen40@chello.nl
                  Message 8 of 8 , Feb 17, 2009
                    He jongens,
                    Bedankt. en zonder handtekening Evelien!
                    groet Jacq