Re: PRO-GEN uitvoer in RTF en bewerken met Opmaakprofielen in Word

  • Leonard
    Message 1 of 3 , Jan 30, 2009
      hallo Don,

      ik heb heel wat erevaring in Word mbt profielen en gebruik het heel
      er veel; ik kan je helaas niet de onderlinge verschillen vertellen
      en zeker niet in detail van de procedures rondom de profielen.

      Als ik lees dat je Word2000 gebruik, is het inderdaad mogelijk dat
      je het profielgebruik in Word2000 altijd in de hogere versie kunt
      gebruiken; andersom zal het niet altijd lukken. Nogmaals er zijn
      details; aangezien het gebruik van profielen een sterk
      gebruikersverfraaiing is voor tekstverwerking in het algemeen zullen
      er zeker wijzigingen hebben plaatsgevonden naar hogere versies.

      Als je een boek huurt, leent of koopt van Word XX, neem dan geen
      geen beginnersboek, maar een gevorderde; er wordt daarin zeker
      uitleg gegeven over het gebruik van profielen.

      Onderstaand internet-adres geeft uitleg over het gebruik/wijzigen
      van profielen:
      http://nl.wikibooks.org/wiki/Microsoft_Word/Opmaakprofiel_wijzigen

      In het begin bij de toepassing van profielen zul je merken dat het
      tijd kost deze materie onder de knie te krijgen; ik adviseer je er
      toch mee door te gaan, want het is voor 'de toekomst' zeker een
      investering waard.

      Ik verneem wel, en anders veel succes.

      met vr. groet,

      Leonard van Kessel, Ter Aar

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

      > Beste lijstgenoten,
      >
      > Wie van de groep heeft ervaring met het werken met opmaakprofielen
      in Word?

      > Graag zou ik wat ervaringen willen uitwisselen ter voorbereiding
      van een artikeltje over dit onderwerp.

      > Zelf heb ik Word2000, maar is de werking van opmaakprofielen met
      andere Word-versies erg veel anders? M.a.w. moet ik ook andere Word-
      versies installeren?