RE: [pro-gen] PRO-GEN uitvoer in RTF en bewerken met Opmaakprofielen in Word

  • nekke087@planet.nl
    Message 1 of 3 , Jan 13, 2009
      Beste Don,

      zelf gebruik ik nu meer dan 10 jaar het pakket WORD van Microsoft. Ik heb het met vallen en opstaan geleerd en ben met hulp van collega's zeer ver gekomen, tot en met het maken van rapporten, boekjes, met indexen en inhoudsopgave, hoofdstukken, kop/voetteksten etc.

      Ik heb gemerkt, dat alle functies uit het verre verleden (WORD 97) er nog zijn. Dus upwards compatible. En daardoor kan ik nog steeds het boekje 'WORD volgens Bartjens' gebruiken. (denk er echter aan, dat de exensie .doc niet downwards compatible is, hoewel de naam van de extensie steeds hetzelfde is).

      Het beste advies wat ik je kan geven: ga naar een recycle winkel en haal voor 1 euro een oud boek over WORD, liefst niet door MS geschreven, maar door een Nederlandse schrijver.

      met vriendelijke groeten / kind regards
      Peter Nekkers / 0356023350
      peter@...

      ________________________________

      Message 2 of 3 , Jan 30, 2009
        hallo Don,

        ik heb heel wat erevaring in Word mbt profielen en gebruik het heel
        er veel; ik kan je helaas niet de onderlinge verschillen vertellen
        en zeker niet in detail van de procedures rondom de profielen.

        Als ik lees dat je Word2000 gebruik, is het inderdaad mogelijk dat
        je het profielgebruik in Word2000 altijd in de hogere versie kunt
        gebruiken; andersom zal het niet altijd lukken. Nogmaals er zijn
        details; aangezien het gebruik van profielen een sterk
        gebruikersverfraaiing is voor tekstverwerking in het algemeen zullen
        er zeker wijzigingen hebben plaatsgevonden naar hogere versies.

        Als je een boek huurt, leent of koopt van Word XX, neem dan geen
        geen beginnersboek, maar een gevorderde; er wordt daarin zeker
        uitleg gegeven over het gebruik van profielen.

        Onderstaand internet-adres geeft uitleg over het gebruik/wijzigen
        van profielen:
        http://nl.wikibooks.org/wiki/Microsoft_Word/Opmaakprofiel_wijzigen

        In het begin bij de toepassing van profielen zul je merken dat het
        tijd kost deze materie onder de knie te krijgen; ik adviseer je er
        toch mee door te gaan, want het is voor 'de toekomst' zeker een
        investering waard.

        Ik verneem wel, en anders veel succes.

        met vr. groet,

        Leonard van Kessel, Ter Aar