vraag over opmaak def

  • Herman Swinnen
    Message 1 of 2 , Jan 7, 2009
      Besten

      ik heb een bestand in pro gen, maar als ik het wil opendoen, krijg ik de melding dat dit bestand nog geen opmaak definitie heeft en dat ik er een moet kiezen

      welke definitie ik ook kies, ik krijg steeds als antwoord :
      'de lengte van deze opmaak past niet bij dit bestand; kies een andere definitie'

      ik heb ze allemaal gepro beerd, maar krij g telkens hetzelfde antwoord;

      kan iemand me helpĂȘn ?

      dank bij voorbaat en
      vriendelijke groeten
      herman swinnen

      Message 2 of 2 , Jan 7, 2009
        Herman Swinnen schreef:

> [...]
        > definitie'
        >
        > ik heb ze allemaal gepro beerd, maar krij g telkens hetzelfde antwoord;

        Hallo Herman,

        Blijkbaar is daar iets beschadigd of is er werkelijk een aangepast (zelf
        gemaakt) DEF bestand gebruikt, dat nu dan blijkbaar niet meer
        beschikbaar is op je PC.

        Als je nog een oudere PRO-GEN backup van dat bestand hebt, zet deze dan
        eens terug op de PC m.b.v. 'Restore Bestand'. Geef daarbij wel aan dat
        je het in een andere directory wilt opslaan (bijv. in een map C:\TEST
        die je dan wel eerst in Windows Verkenner moet aanmaken), anders gaat
        het je huidige beschadigde bestand overschrijven.
        Bij het terugzetten van zo'n backup wordt het bijbehorende DEF bestand
        ook teruggezet (indien nog niet aanwezig) zodat je daarna bij 'kies een
        andere definitie' wel de juiste kan kiezen (staat onderaan op de laatste
        bladzijde).
        Als dat gelukt is, dan kan je het zojuist teruggezette oude bestand wel
        weer wissen via 'Instellingen wijzigen'.

        Als dit niet helpt, stuur me dan eens een backup van dat bestand toe
        (naar support@...) dan kan ik eens kijken of daar wat van te
        maken is.