Re: Uitvoer ProGen naar html

  • Rob Waaijenberg
    Message 1 of 3 , Nov 30, 2008
      --- In pro-gen@yahoogroups.com, W.Brassé@... <w.brasse@...> wrote:

      [knip]
      > Eerder heb ik de uitvoer bewerkt in Word, maar toen bleken alle
      interne links naar de maan te gaan.
      > [knip]
      >
      > Overigens wilde ik [knip]
      > wist niet of en hoe dit anders in te stellen was.
      >
      > Vriendelijke groet,
      > Wil Brassé, Sittard

      Beste Wil,

      Je hebt een aantal wensen ge-uit voor een volgende release van Pro-
      Gen.
      Als ik echter lees waar het om gaat en welke 'problemen' je daar mee
      wil oplossen, denk ik dat aanpassing van Pro-Gen niet de juiste weg
      is.

      Je hebt geprobeerd je uitvoer aan te passen naar jouw smaak;
      maar ik zou zelf natuurlijk ook mijn uitvoer willen aanpassen, maar
      dan op een andere manier en wel naar mijn smaak.

      Pro-Gen is er om genealogische gegevens te verzamelen, registreren en
      bewerken.
      Wat jij wilt, daarvoor zou je mijns inziens toch echt beter met Word
      en HTML-code kunnen leren omgaan.
      Ik heb ook wel eens in Word de links vernaggeld, maar het is echt
      mogelijk om Word zo te gebruiken dat dat niet gebeurd; dus een
      kwestie van je eigen Word-kennis op peil brengen.
      Hetzelfde geldt voor aanpassen van websites.
      Het bouwen van sites en het onderhoud daarvan kost nu eenmaal
      inspanning en er is kennis en een bepaald niveau van deskundigheid
      voor vereist.

      Wat mij betreft laten we Pro-Gen datgene doen waar het voor bedoeld is
      en maken we er geen web-bouw-applicatie van.

      Met vriendelijke groet,
      Rob Waaijenberg
      Message 2 of 3 , Dec 16, 2008
        Wil Brassé schreef:

        > Ik zou bij de volgende update van ProGen graag zien dat er een eenvoudige
        > tool komt om teksten aan de uitvoer toe te voegen, bijvoorbeeld bovenaan een
        > toelichting en links, een standaardtekst per uitvoerbestand bijv..

        Met wat simpele ingrepen is er wel wat mogelijk, Wil. Maar dan moet ik wel weten wat je precies wilt. Je kunt me dat via de lijst laten weten, maar misschien is het handiger als je me een pm (private mail) stuurt.

        Als er belangstelling is bij anderen voor dit soort aanpassingen, hoop ik dat ook te vernemen.

        Vriendelijke groeten,
        Don Arnoldus, Helpdesk PGGG