Re: [pro-gen] Rare datums bij e-group

    Message 1 of 2 , Nov 30, 2000
      Hallo Betsy,

      > Een paar dagen geleden wilde ik een fragment-genealogie bij een
      > bericht van een e-group plaatsen.
      > Ik heb het fragment eerst naar de schijf geschreven, daarna als word
      > document rft-bestand gesaved. Vervolgens gecopieerd en geplakt bij
      > mijn bericht. Toen ik het bericht nalas, nadat het geplaatst was,
      > bleken opeens alle datums helemaal raar met kruisjes ertussen en niet
      > kloppende cijfers (zie bericht 42 bij de genealogie groep Overijssel)
      > Wie weet waaraan dit ligt en wat heb ik ev. fout gedaan?

      Gebruik voor een bericht in een E-mailtje geen Word of RTF. Dan komen
      er allerlei stuurtekens mee die in Word nodig zijn voor de opmaak van
      de tekst.

      Activeer in PRO-GEN als (tijdelijke) schijfuitvoerdriver de driver
      BBS. Gebruik als extensie voor het bestand .txt of .asc en schrijf het
      bestand weg naar een tijdelijke map, bijvoorbeeld de map 'temp'. Nu
      kun je dit bestand met een ASCII-editor, bijvoorbeeld Notepad
      (standaard meegeleverd met Windows) openen. Dit gaat het eenvoudigst
      met de Verkenner. Als de extensie niet wordt herkend, moet je Notepad
      aanwijzen om het bestand in te openen. Vervolgens kun je met knippen
      en plakken de benodigde tekst direct in een E-mail plakken, zonder
      gebruik te maken van een attachment. Waarom attachments verboden zijn
      in het list-verkeer is inmiddels door anderen reeds beantwoord in de
      Overijssel-lijst (o.a. virus-gevaar).

      Hieronder heb ik als voorbeeld een klein stukje uit een genealogie
      geplukt zodat je kunt zien dat dit werkt (let op de datums en de
      inspringing).

      --- VOORBEELD ---

      Generatie II

      2 Marinus Leendert VERDONK, ondernemer, eigenaar
      speciaalzaken in gereedschappen, ijzerwaren enz,
      geboren op 19-09-1912 te Maarsseveen, overleden op
      07-11-1983 te Maarssen op 71-jarige leeftijd. Woonde in
      1947 Achterstraat 4 te Maarssen. In 1989 woonde zijn
      vrouw als wed. nog in Maarssen.

      --- EINDE VOORBEELD ---

      Ik zou zeggen, probeer het eens opnieuw! En lukt het niet, laat het
      dan nog even weten.

      Succes ermee.

      Don Arnoldus
      Helpdesk PRO-GEN Gebruikersgroep