Re: [pro-gen] vraag uitvoer parenteel grafisch schema

  • Peter van der Lee
    Message 1 of 14 , Nov 9, 2008
      From: "Johan Mulderij" <mulderij@...>
      To: <pro-gen@yahoogroups.com>
      Sent: Sunday, November 09, 2008 2:31 PM
      Subject: Re: [pro-gen] vraag uitvoer parenteel grafisch schema

      > Hallo Peter,
      >
      > Ik heb geen idee waar dat .SIM vandaan komt. Bij mij is dat niet zo.
      > Wat dat bestand op http://www.pro-gen.nl/test/html-utf.lzh doet is een
      > extra driver HTML-UTF.PRN toevoegen bij 'Schijfuitvoer stuurprogramma'
      > en een bijbehorend HTML-UTF.PTM bestand installeren.
      > Als je die nieuwe driver kiest als 'Schijfuitvoer stuurprogramma' dan
      > moet er bij uitvoer naar schijf een .HTM bestand aangemaakt worden; net
      > als bij de bestaande HTML-driver.
      > --

      Johan

      Ik ben er vanuit gegaan dat de laatste in mijn schijf uitvoer
      stuurprogrammas de laatste in de lijst de nieuwe toegevoegde was, maar dat
      was voor SIMply Doc en dus waarschijnlijk oud
      Maar ik zie nergens HTML-UTF.PRN in die lijst
      De bestanden HTML-UTF.PRN in map printers, en HTML-UTF.PTM in map "NL"
      staan er wel .
      Dus is er misschien iets fout gegeaan bij het installeren?

      ---------------------------------------
      Vriendelijke groeten
      Peter van der Lee

      ----------

    • Peter van der Lee
      Message 2 of 14 , Nov 9, 2008

> [...]
        > staan er wel .
        > Dus is er misschien iets fout gegeaan bij het installeren?

        Ik heb die html-utf.prn er met de hand bijgevoegd bij de lijst en dat werkt
        dus.

        Maar nu moet ik het nog in mijn CSS uitvoer zien te krijgen

        ---------------------------------------
        Vriendelijke groeten
        Peter van der Lee

        ----------

        Message 3 of 14 , Nov 9, 2008
          Peter van der Lee schreef:

> [...]
          > dus.
          >
          > Maar nu moet ik het nog in mijn CSS uitvoer zien te krijgen

          Hallo Peter,

          Wat er bij die installatie mis is gegaan kan ik niet beoordelen. Het zou
          zo moeten zijn dat die HTML-UTF driver op de regel onder de originele
          HTML driver verschijnt, maar bij jou is dat blijkbaar niet gelukt.
          Overigens zal dat tussenvoegen van zo'n driver pas werken vanaf
          Aanvulling 12, maar ik neem aan dat je wel een van de latere
          aanvullingen geinstalleerd hebt. Kijk eventueel eens in het bestand
          PGIT-1.LOG of daarin nog een oorzaak genoemd wordt.

          Op zich is het niet moeilijk om ook zo'n aangepaste driver voor
          CSS-uitvoer aan te maken, maar ik wacht eerst even op een reactie van de
          eerste vragensteller (wdegans) of hiermee zijn/haar probleem opgelost is.

        • wdegans
          Message 4 of 14 , Nov 9, 2008
            Johan, Peter,

            eea nauwlettend gevolgd, ook de driver geinstalleerd, maar nog geen
            keuze in de uitvoerkeuze-lijst.
            ik weet ook niet precies hoe ik die aangepast krijg, dus ik heb nog
            geen resultaat.

            Message 5 of 14 , Nov 9, 2008
              wdegans schreef:

> [...]
              > keuze in de uitvoerkeuze-lijst.
              > ik weet ook niet precies hoe ik die aangepast krijg, dus ik heb nog

              OK, kan je het bestand PGIT-1.LOG uit de PG30 map eens sturen naar
              support@... en er ook bijschrijven welke Aanvulling je
              geinstalleerd hebt (het -p.. nummer rechtsboven aan het PRO-GEN scherm).

            • Peter van der Lee
              Message 6 of 14 , Nov 9, 2008
                Johan

                Als ik die UTF code in CSS wil gebruiken moet er dan een CSS-UTF.PRN gemaakt
                worden?

                ---------------------------------------
                Vriendelijke groeten
                Peter van der Lee

                ----------

              • wdegans
                Message 7 of 14 , Nov 9, 2008
                  Johan,

                  inmiddels de uitvoering gedaan zoals Peter aangaf, handmatig de regel
                  toegevoegd en nu werkt het wel.
                  beide (Johan en Peter)bedankt.
                  blijft voor Johan waarschijnlijk nog het probleem, waarom deze
                  handmatige actie nodig was.

                  Message 8 of 14 , Nov 9, 2008
                    Peter van der Lee schreef:
                    > Johan
                    >
                    > Als ik die UTF code in CSS wil gebruiken moet er dan een CSS-UTF.PRN
                    > gemaakt
                    > worden?
                    > ---------------------------------------
                    > Vriendelijke groeten
                    > Peter van der Lee

                    Hallo Peter,

                    Ja, en ook een bijbehorend PTM bestand. Ik zal dat komende week doen,
                    maar eerst nog uitzoeken waarom die installatie niet lukt.

                  • Joanne Meulenbelt
                    Message 9 of 14 , Nov 9, 2008
                      De REDEN dat de automatische installatie niet helemaal goed gaat is
                      dat het bestand HTML-UTF.PRN al reeds aanwezig is in de map PRINTER,
                      daar door wordt er geen regel aangemaakt in het CAT-bestand DISK.CAT

                      Aanvulling HTML-UTF.LZH 1e maal in SUPP:
                      ----------------------------
                      - Verwijder bestand HTML-UTF.PRN uit de map ..\PG30\NL\PRINTER
                      - Plaats bestand HTML-UTF.LZH in de map SUPP
                      - Start PRO-GEN (het bestand HTML-UTF.PRN wordt uitgepakt en er
                      wordt een regel aangemaakt in DISK.CAT)

                      Aanvulling HTML-UTF.LZH staat al in SUPP (installatie is mislukt):
                      - Verwijder bestand HTML-UTF.PRN uit de map ..\PG30\NL\PRINTER
                      - Verwijder bestand HTML-UTF.INI uit de map SUPP (niet bestand HTML-
                      UTF.LZH)
                      - Start PRO-GEN (het bestand HTML-UTF.PRN wordt uitgepakt en er
                      wordt een regel aangemaakt in DISK.CAT)

                      Deze nieuwe driver wordt tussen HTML en CSS gezet en heet "HTML-UTF
                      HTML voor Internet met UTF characterset"
                      Als het installatie-pakket bestand HTML-UTF.PTM voor de 2e keer
                      tijdens de installatie tegen komt, zegt hij gewoon "skipped" in de
                      log-bestand.

                      M.vr.gr.
                      Joanne Meulenbelt

                      Message 10 of 14 , Nov 10, 2008
                        Joanne Meulenbelt schreef:

                        > De REDEN dat de automatische installatie niet helemaal goed gaat is
                        > dat het bestand HTML-UTF.PRN al reeds aanwezig is in de map PRINTER,
                        > daar door wordt er geen regel aangemaakt in het CAT-bestand DISK.CAT

                        Hallo Joanne en anderen,

                        Het probleem is inderdaad dat die driver al aanwezig was (overgebleven
                        van een test in 2006).

                        Ik heb intussen een aangepaste versie op diezelfde plek opgeslagen:
                        http://www.pro-gen.nl/test/html-utf.lzh

                        Als u de vorige versie al geinstalleerd had, verwijder eerst
                        HTML-UTF.LZH en HTML-UTF.INI uit de SUPP map en download dit bestand dan
                        opnieuw.

                        Deze aangepaste versie bevat tevens een CSS-driver met UTF-tekenset.

                        Hopelijk werkt het nu beter.