jaartal

  • André Beunder
    Message 1 of 8 , Sep 5, 2008
      Beste mensen,

      Als ik bijv. bij de geboortedatum een jaartal beneden 1000 invoer dan krijg ik een waarschuwing dat deze niet wordt herkent als datum. Ik moet het jaartal in 4 cijfers aangeven.
      Hoe kan ik dat veranderen?

      met vriendelijke groet
      André Beunder

    • Jozef Van de Ven
      Message 2 of 8 , Sep 5, 2008

        Je zit al ver terug in de tijd, al eens geprobeerd om een 0 voor het jaartal
        te zetten?
        bvb. 22-02-0985.

        Mvg,
        Jos Van de Ven

        Message 3 of 8 , Sep 5, 2008
          Het oogt natuurlijk raar, maar is conform de 0 voor de eencijferige dagen en
          maanden. Het Midvorst bestand heeft die voornullen overigens ook.
          Het zou eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn voor een beetje
          computerprogramma om die loze 0 dan achterwege te laten bij een uitvoer?

          Groet,
          Wil

          Message 4 of 8 , Sep 5, 2008
            W. Brassé schreef:
> [...]
            > Het zou eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn voor een beetje
            > computerprogramma om die loze 0 dan achterwege te laten bij een uitvoer?

            Hallo Wil,

            Dat kan ook wel, al geef ik toe dat het wel een beetje verborgen zit:

            Als je in het 'Uitvoermenu' bent, zet dan bij 'Weergave-opties wijzigen'
            de optie 'Gebruik een andere datumopmaak' aan. Vervolgens is er in dat
            uitvoermenu een extra keuze 'Datumopmaak wijzigen' waar je met wat
            cijfers de te gebruiken datumopmaak kunt aangeven:

            Bijv. voor de (vermoedelijke) geboortedatum van Karel de Grote
            (ingevoerd als 02-04-0742) krijg je met code '1-2-3' het gewenste
            resultaat zonder voorloop-nullen '2-4-742'.
            Maar als je als code kiest '4 1 6 3' dan krijg je 'maandag 2 april 742'.
            Zo zijn er nog wel andere combinaties mogelijk.

            N.B. alleen volledige datums kunnen omgezet worden naar een andere
            datumopmaak. 'Voor'-, 'Na'- en 'Circa'-datums blijven ongewijzigd.

            Als je eenmaal de gewenste datumopmaak hebt ingesteld, kan je het dus
            eenvoudig via die weergaveoptie aan- of uitzetten.

            Message 5 of 8 , Sep 7, 2008
              Beste mensen,

              Dank voor de tips, het dit probleem is opgelost.

              met vriendelijke groet
              André Beunder

            • A van Rooij
              Message 6 of 8 , Sep 12, 2008
                Beste Leden,

                Nogmaals mijn vraag om jullie hulp.
                Excuus voor mijn ongeduld!

                Geachte Leden,Ik heb een uitvoerprobleem bij het maken van een kwartierstaat. De eenvoudige geeft geen problemen, maar bij het maken van de standaard kwartierstaat krijg ik de volgende melding:The NTVDM CPU has encountered an illegal instruction.CS:6cfb IP:fff2 OP:Of 00 00 00 96 Choose "Close' to terminate the application.

                Met vriendelijke groet,Jeanne van Rooij genealogie site: http://www.vrooij.com

              • Benno Schulenberg
                Message 7 of 8 , Sep 12, 2008
                  Hallo Jeanne,

                  A. van Rooij schreef:
                  > Nogmaals mijn vraag om jullie hulp.
                  > Excuus voor mijn ongeduld!

                  Het werkt beter als je -- wanneer je een mailtje naar de lijst
                  stuurt -- niet een bestaand mailtje "beantwoordt", maar een geheel
                  nieuw mailtje aanmaakt, door bijvoorbeeld op het adres van deze
                  lijst te klikken.

> [...]
                  > melding:The NTVDM CPU has encountered an illegal
                  > instruction.CS:6cfb IP:fff2 OP:Of 00 00 00 96 Choose "Close' to

                  Welk besturingssysteem gebruik je precies?

                  Met een beetje googelen vind ik dit:

                  http://support.microsoft.com/kb/245184

                  CAUSE
                  This behavior can occur if you use an incorrect version of the
                  Command.com file.

                  Maar ook dit:

                  http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-5039-NTVDM-CPU-illegal-instruction-.html

                  I have the same problem and it is caused by spyware and a trojan.

                  Dit laatste lijkt me niet onwaarschijnlijk: dat je besturingssysteem
                  is geïnfecteerd door een virus. Heb je al een recente virusscanner
                  geprobeerd? Is herinstallatie een optie? (En als je niet gebonden
                  bent aan Windowsspul, denk dan eens aan Linux.)

                  Benno
                • A van Rooij
                  Message 8 of 8 , Sep 12, 2008
                    Dank je wel Benno.
                    Ik heb de betreffende bestanden naar Johan gestuurd.Met vriendelijke groet,Jeanne van Rooij genealogie site: http://www.vrooij.com

                    To: pro-gen@yahoogroups.comFrom: coevorderstambomen@...: Fri, 12 Sep 2008 23:19:01 +0200Subject: Re: [pro-gen] uitvoerprobleem

                    Hallo Jeanne,A. van Rooij schreef:> Nogmaals mijn vraag om jullie hulp.> Excuus voor mijn ongeduld!Het werkt beter als je -- wanneer je een mailtje naar de lijst stuurt -- niet een bestaand mailtje "beantwoordt", maar een geheel nieuw mailtje aanmaakt, door bijvoorbeeld op het adres van deze lijst te klikken.> Geachte Leden,Ik heb een uitvoerprobleem bij het maken van een> kwartierstaat. De eenvoudige geeft geen problemen, maar bij het> maken van de standaard kwartierstaat krijg ik de volgende> melding:The NTVDM CPU has encountered an illegal> instruction.CS:6cfb IP:fff2 OP:Of 00 00 00 96 Choose "Close' to> terminate the application.Welk besturingssysteem gebruik je precies?Met een beetje googelen vind ik dit:http://support.microsoft.com/kb/245184CAUSEThis behavior can occur if you use an incorrect version of theCommand.com file.Maar ook dit:http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-5039-NTVDM-CPU-illegal-instruction-.htmlI have the same problem and it is caused by spyware and a trojan.Dit laatste lijkt me niet onwaarschijnlijk: dat je besturingssysteem is geïnfecteerd door een virus. Heb je al een recente virusscanner geprobeerd? Is herinstallatie een optie? (En als je niet gebonden bent aan Windowsspul, denk dan eens aan Linux.)Benno